"شناسایی بیش از 250 شهید اصناف در اراک"

خانواده شهدای اصناف اراک تجلیل می‌شوند

مسئول بسیج اصناف سپاه ناحیه اراک گفت: مراسم تجلیل از خانواده شهدای اصناف اراک با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اصناف و هم چنین آگاهی نسل جدید بازاریان با سیره و فرهنگ شهیدان اصناف برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۶۲۹۹۶۲
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۹

اسدالله فرجی در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج استان مرکزی بااشاره به تجلیل از خانواده شهدای اصناف اراک اظهار داشت: حوزه مقاومت بسیج اصناف سپاه ناحیه اراک با همکاری سازمان صنعت،معدن و تجارت، انجمن اسلامی بازار، اتاق اصناف مرکز استان در راستای فرموده مقام‌معظم رهبری که فرمودند زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کم تر از شهادت نیست اقدام به برگزاری این مراسم کردند.

وی افزود: شهدای هشت سال دفاع مقدس گرانبهاترین سرمایه وجود خود رابرای ایجاد جامعه‌ای مملو از صلح و آرامش، سالم و عاری از هرگونه ناامنی فدا کردند و در این میان نیز اصناف نیز به وظیفه خود عمل کرده و شهدایی را تقدیم نظام اسلامی کردند.

فرمانده بسیج اصناف سپاه اراک تصریح کرد: در دومین روز از ایام‌الله دهه فجر تصمیم گرفتیم تا از خانواده شهدای اصناف اراک تجلیل کنیم و هدف از برگزاری این مراسم، گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اصناف و هم چنین آگاهی نسل جدید بازاریان با سیره و فرهنگ شهیدان اصناف است.

فرجی با اشاره به نقش اصناف در رفع مشکلات اقتصادی گفت: اصناف و بازاریان نقش اساس در زندگی مردم داشته و در شرایط مختلف اجتماعی و اقتصادی با همکاری این قشر می‌توان مشکلات را برطرف کرد به وطری که در دوران دفاع مقدس اصناف کمک‌های نقدی و غیرنقدی بسیاری را به جبهه‌های نبرد داشتند.

وی افزود: در اراک تاکنون 270 شهید اصناف شناسایی شده ولی پیش‌بینی می‌کنیم که این تعداد به 300 شهید نیز برسد چراکه بسیاری از آنان در زمانی که به جبهه‌ها اعزام شدند از صنوف مختلف بودهند و درحال حاضر در حا تکمیل اطلاعات آن‌ها هستیم.

فرمانده بسیج اصناف سپاه اراک تصریح کرد: در این مراسم نزدیک به 10 خانواده شهید به نمایندگی از سایر خانواده‌ها تقدیر می‌شوند ولی تا پایان دهه مبارک فجر صنوف مختلف سرکشی از خانواده‌های اصناف خواهند داشت.

فرجی با اشاره به تحریم‌های اقتصادی دشمن علیه ایران اسلامی گفت: به یاری خداوند، رهنمودهای مقام‌معظم رهبری و همت والای کسبه و بازاریان از این پیچ اقتصادی با توجه به تحریم‌های موجود رد شدیم و انقلاب اسلامی برای بازماندگان یک دین محسوب می‌شود که باید تلاش کنیم تا نسل جدید انقلاب را با دستاوردهای انقلاب اسلامی آشنا سازیم.

وی خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، رهبری معمار کبیر انقلاب اسلامی و نقش محوری مردم مهمترین عوامل اصلی شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران بود.

مراسم تجلیل از شهدای اصناف اراک 13 بهمن‌ماه در مجتمع ستارگان اراک از ساعت 15 برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات