خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور:

جنبش نرم افزاری مبنای انقلاب اسلامی است

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور جنبش نرم افزاری مورد نظر امام خامنه ای را مبنای انقلاب اسلامی دانست و گفت:علم غربی وحی منظر نیست که بعضی ها بر آن تاکید دارند ما در هشت سال دفاع مقدس با علم بومی و توان داخلی توانستیم موفق شویم.
کد خبر: ۸۶۳۱۵۷۳
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، سردار حسین قدیانی مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فن آوری کشور صبح امروز در جشنواره مبتکرین و ممتازین اقشار بسیج خراسان جنوبی با تبریک دهه فجر اظهارداشت: یکی از بحث های مهم کشور که باید به آن توجه جدی شود بحث علمی است.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب جهاد علمی را مطرح کرده اند، افزود: دنیای غرب یک استعمار فرا نوعی را نسبت به کشورهای جهان سوم انجام داده است که توفیقات آنها به بحث علمی بر می گردد.

قدیانی با اشاره به اینکه ما در 37 سال پیش شعار استقلال و آزادی را سر دادیم برای اینکه تمدن اسلامی داشته باشیم، افزود : اگر بخواهیم به این تمدن برسیم باید در حوزه علم به توفیقات بزرگی دست پیدا کنیم وگر نه همیشه مشکلات جدی خواهیم داشت.

وی با تاکید بر توجه به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص علم عنوان کرد: علوم به سه دسته دقیقه، تجربی و انسانی تقسیم می شوند که ما در حوزه دقیقه با غرب تفاوت زیادی نداریم ولی در حوزه تجربه بخصوص علوم انسانی اختلافات بسیار زیادی داریم.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فن آوری کشور با بیان اینکه ما در حوزه علم انسانی و تجربی با غرب اختلاف مبنایی داریم، گفت: علم در غرب سبب از بین بردن میلیونها جان انسان مثل بمباران ناکازاکی شود.

وی با تاکید بر اینکه با نگاه غرب گرایانه نمی توان مدینه فاضله در کشور درست کرد، گفت: کسانی با نگاه غرب زدگی و علم غربی به دنبال این هستند که مدینه فاضله اسلامی درست کنند.

قدیانی با تاکید براینکه با جنبش نرم افزاری می توانیم تمدن ساز باشیم، گفت: خیلی از کشورهای جهان چشم به جمهوری اسلامی دوخته اند. ما که 300هزار شهید دادیم و هزینه های گزافی برای این انقلاب پرداخت کرده ایم می توانیم روی پای خود بایستیم .

وی با بیان اینکه جنگ ما، جنگ دانشی است، ادامه داد : اگر توانستیم تکنولوژی را دور بزنیم واز آن بهره برداری خوبی انجام دهیم؛ موفق بوده ایم و این کار ارزشی و خوبی است.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فن آوری کشور با اشاره به موفقیت های رزمندگان و شهدا در هشت سال دفاع مقدس، تاکید کرد: موفقیت های رزمندگان و شهدا در هشت سال جنگ تحمیلی ناشی از این بود که توانستند بر توان خود تکیه کنند و روشهای جدیدی در حوزه علم بدست آورند که این در عملیات والفجر هشت به اوج خود رسید.

وی با تاکید براینکه آنچه غربی ها در حوزه علم گفتند را نباید وحی منظر دید، ادامه داد: نسخه های غربی ها در سیستم بانکداری ما وجود دارد و یا در حوزه حقوق از فرانسوی ها الگو می گیریم.

قدیانی جنبش نرم افزاری مورد نظر امام خامنه ای را مبنای انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: امام خمینی(ره) در سال 67 به دانشجویان گفتند که پاسداری از اصل نه غربی و نه شرقی در دانشگاه های ما باید باشد و این تنها به نصب پلاکارد نیست بلکه باید منابع ما هم اسلامی و بومی باشد.

وی با بیان اینکه ما عمقی به علوم اسلامی و بومی خود نگاه نکردیم، عنوان کرد: توجه به مسائل و مباحث علمی در زمینه های مختلف می تواند ما را توانمند سازد. ما در کشور پتانسیل های خوب و لازم را داریم.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فن آوری کشور تاکید کرد: هر جا مسئله محور حرکت کردیم؛ موفق بوده ایم و هر جا توانستیم فقط مسئله را حل کنیم دچار مشکل شده ایم و حتی گاهی بوده مسئله را هم نشاخته ایم.

گفتنی است در این مراسم از برگزیدگان جشنواره علمی، پژوهشی بسیج از اقشار محلات، دانشجویی، فرهنگیان و کارگری تجلیل شد.

شایان ذکر است، غبار روبی مزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها