خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه:

امام(ره) همواره بر نظارت شورای نگهبان تاکید داشت/عده‌ای جایی که قانون به ضررشان باشد، آن را نمی‌پذیرند

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به اصول و مبانی نظرات امام راحل(ره) گفت: بنیانگذار انقلاب اسلامی همواره بر نظارت شورای نگهبان و اطاعت از قانون تاکید داشت.
کد خبر: ۸۶۳۱۹۴۰
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما در خطبه‌های نماز جمعه کرمانشاه، با اشاره به برخی سخنان نسنجیده پیرامون اصول انقلاب اسلامی که این روزها بیان می‌شود، اظهار داشت: همه سیاستمداران باید اصول و رفتار سیاسی را از امام راحل(ره) فرا بگیرند زیرا این اصول نسخه‌ای تمام نشدنی است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با بیان اینکه اصول و مبانی نظرات امام راحل(ره) برای امروز و فردای همگان کاربرد دارد، بیان کرد: نظرات امام راحل(ره) دایره وسیعی از مفاهیم را در بر می‌گیرد که مردم‌سالاری دینی، دفاع از مستضعفان و مبارزه با رژیم صهیونیستی بخش‌های مهمی از این نظرات است.

آیت‌الله علما با تاکید بر بیان مطالب به صورت پخته و سنجیده از سوی سیاستمداران خاطرنشان کرد: امام راحل(ره) بر حفظ روح انقلاب که همان ایمان و مقاومت است، تاکید داشت زیرا انقلاب اسلامی با بهای سنگین خون عزیزان و جوانان این مملکت به پیروزی رسیده است.

خطیب جمعه کرمانشاه با اشاره به یکی از سخنرانی‌های امام راحل(ره) در دوران نهضت اسلامی، بیان کرد: امام در این سخنرانی بیان داشت که اگر فرزند بزرگ ایشان که مجتهد، مدرس و نابغه بود، بخواهد در امور دخالت کند، اجازه نخواهد داد و ایشان اینگونه مقید به رعایت قانون بود.

وی با بیان اینکه امام راحل(ره) فرموده بود اگر سفارشی از سوی من آوردند، به دیوار بزنید و قبول نکنید، تصریح کرد: بر این اساس مقام معظم رهبری می‌فرمایند مواضع امام(ره) هندسه نظام و برنامه‌ ماست که حفظ وحدت و اطلاعت از قانون از جمله تاکیدات بنیانگذار انقلاب است.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اصول و مبانی نظرات امام راحل(ره) عنوان کرد: مردم سالاری از جمله اصول بنیانگذار انقلاب اسلامی بود که ایشان بر اهمیت نقش مردم تاکید داشت و حفظ با جان و دل استقلال، تدین و پایمردی بر اسلام و مبانی اسلامی از دیگر مبانی نظری ایشان بود.

خطیب جمعه کرمانشاه معیشت مردم را از جمله تاکیدات و اصول مورد نظر امام راحل(ره) بیان کرد و اظهار داشت: براین اساس مقام معظم رهبری به تمام دولت‌ها وضعیت معیشت مردم را تذکر می‌دهند و دفاع از مستضعفان در سراسر جهان نیز همواره مورد تاکید امام راحل(ره) قرار داشت.

آیت‌الله علما با بیان اینکه عده‌ای آنجا که قانون به ضررشان باشد آن را نمی‌پذیرند، تاکید کرد: امام راحل(ره) اعتقاد بسیاری به قانون مداری داشت زیرا ملاکی جز قانون نیست و در فتنه 88 نیز مقام معظم رهبری بر این نکته تاکید داشت که همه باید به قانون وفادار باشیم.

امام جمعه کرمانشاه با تاکید بر وفاداری به مبانی اسلامی با حفظ بصیرت و آگاهی، خاطرنشان کرد: بر اساس رهبری امام راحل(ره) و اداره و رهبری با صلابت مقام معظم رهبری به‌عنوان امام مسلمانان، امروز ایران به قدرتی برتر در منطقه و جهان تبدیل شده است.

آیت‌الله علما با اشاره به دیدار اعضای دبیرخانه شورای امنیت ملی با مقام معظم رهبری، عنوان کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار فرمودند که فضای این دبیرخانه و مجموعه منطبق بر اسلام و تفکر حزب‌اللهی باشد که کارساز و کاربردی است.

وی با اشاره به مناسبت 19 بهمن ماه و روز نیروی هوایی ارتش از اعمال همبستگی همافرها با امام و انقلاب به‌عنوان کاری بی‌نظیر یاد کرد و افزود: در این روز همافرهای نیروی هوایی ارتش با سازوبرگ نظامی و حضور در مقر امام، با ایشان و انقلاب اسلامی اعلام همبستگی کردند.

ارسال نظرات