خبرهای داغ:
با حضور در منزل شهید میربهزاد شهریاری صورت گرفت

دیدار بسیجیان پایگاه های حوزه شهید ابراهیمی با خانواده شهید ترور

بسیجیان پایگاه های امیرالمومنین(ع) و حبیب بن مظاهر حوزه شهید ابراهیمی قم با حضور در منزل شهید میربهزاد شهریاری، یاد و خاطره شهید ترور را گرامی داشتند.
کد خبر: ۸۶۳۲۶۱۳
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، در دیدار جمعی از بسیجیان پایگاه های امیرالمومنین(ع) و حبیب بن مظاهر(ع) با خانواده شهید شهریاری که به مناسبت ایام گرامیداشت سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صورت گرفت، خانواده شهید به بیان خاطرات و ویژگی های شخصیتی وی پرداختند سپس حاج تقی جعفری فرمانده پایگاه پیشکسوتان حبیب ابن مظاهر(ع) خاطراتی را از آن دوران یادآور شد.

حجت الاسلام احمد پناهیان فرمانده پایگاه امیرالمومنین(ع) نیز نکات اخلاقی را پیرامون روحیه بسیجی و انقلابی مطرح نمود.

شهید میربهزاد شهریاری، متولد 1333 در روستای بحیری از توابع شهرستانن خورموج در استان بوشهر است، پدرش از روحانیان متعهد و مبارزی بود که سابقه مبارزاتی او به دیکتاتوری رضاخان باز می گردد.
 
شهید شهریاری در کودکی قرآن را نزد پدر آموخت و علاوه بر تحصیل در رشته ادبی در دبیرستان به کسب علوم حوزوی و همزمان به مبارزه با رژیم پهلوی می پرداخت.

وی پس از اخذ دیپلم در رشته الهیات در دانشگاه مشهد به ادامه تحصیل پرداخت و در آنجا از محضر اساتیدی چون رهبر معظم انقلاب بهره برد. پس از اخذ مدرک دانشگاهی، جهت ادامه مبارزات علیه رژيم به شهر زادگاه خود بازگشت و در آنجا به استخدام آموزش و پرورش در آمده و به سازماندهی مبارزات پرداخت.

شهید میربهزاد شهریاری در سن 26 سالگی نماینده مجلس شد و سرانجام در روز هفتم تیرماه 1360 در انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی در چهارراه سرچشمه تهران به همراه شهید بهشتی و 72 تن از نمایندگان مجلس به شهادت رسید.
ارسال نظرات