"فعالیت 5 مرکز درمانی سپاه روح‌الله استان مرکزی"

خدمات درمانی و بهداشتی سپاه روح‌الله استان مرکزی ارتقاء می‌یابد

معاون بهداشت و درمان سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: به منظور ارتقاء خدمات درمانی و خدمات رسانی به بیماران مرکز تخصصی جراحی سپاه روح‌الله استان مرکزی در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۸۶۳۷۳۹۱
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، سرهنگ پاسدار ابوالفضل غریبی، ظهر امروز در مراسم تقدیر از پرستاران با اشاره به فعالیت مراکز درمانی این معاونت در سطح استان مرکزی اظهار داشت: 5 مرکز درمانی در استان فعالیت دارند که شامل 2 مرکز فوق تخصصی ثارالله و پلی‌کلینیک حضرت زهرا(س) و 3 مرکز تخصصی بوده و با در خدمت داشتن کادری مجرب سال‌هاست که خدمت‌رسانی به مردم را انجام می‌دهد.

وی افزود: خدمت رسانی به مردم از جمله فعالیت‌های مهم تمامی سازمان‌ها، نهادهای دولتی و مراکز فرهنگی و اجرایی است از این‌رو بایستی خدمت به آحاد مردم در رأس امور امور قرار گرفته و از این امر مهم غفلت نکرد.

معاون بهداشت و درمان سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: متاسفانه شیوع بیماری‌های غیرواگیر از جمله بیماری‌های قلبی و عروقی، فشار خون و اعصاب و روان در استان مرکزی نسبت به سایر استان‌های دیگر بیشتر است و این مهم می‌طلبد تا در راستای ارتقاء ارائه خدمات درمانی گام برداریم.

سرهنگ پاسدار غریبی از احداث بیمارستان 32 تختخوابی خبر داد و گفت: با پیگیری‌هایی که از سوی فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی شد توانستیم موافقت مسئولین وزارتخانه را برای احداث بیمارستان 32 تختخوابی جلب کرده که امیدواریم تا پایان بهار سال آینده مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی افزود: مرکز درمانی ثارالله از نظر امکانات از مراکز درمانی پیشرفته به شمار رفته و این مرکز دو وظیفه عمده را بر عهده دارد یکی تامین خدمات بهداشتی درمانی ویژه کارکنان سپاه، جانبازان، ایثارگران، خانواده‌های شهدا، نیروهای مسلح و بسیج و دیگری پشتیبانی از بهداری رزم است.

معاون بهداشت و درمان سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: که با توجه به امکانات موجود و ظرفیت‌های مازاد مرکز اماده ارائه خدمات به تمامی اقشار مختلف و مردم استان مرکزی است، این مرکز جامع درمانی نیروهای مسلح استان تحت نظارت دانشگاه علوم‌پزشکی قرار داشته و مرکز پایش سلامت نیروهای مسلح، مرکز جامع بهداشتی درمانی جانبازان و ایثارگران و همچنین مرکز پایش سلامت سازمان‌ها، ادارت و دستگاه‌ها در حال ارائه خدمات است.

سرهنگ پاسدار غریبی با اشاره به خدمات ارائه شده در این مرکز گفت: این مرکز درمانی دارای 3 هزار متر زیربنا بوده که دارای بخش‌های فعال از جمله بخش دندانپزشکی، فیزیوتراپی، خدمات سرپایی و پرستاری، زنان و زایمان، آزمایشگاه، رادیولوژی و داروخانه است.

وی افزود: بیش از 35 پزشک متخصص و فوق تخصص در این مرکز در حال خدمت به مراجعه کنندگان هستند و روزانه بین یک‌هزار و 700 تا 2 هزار و 100 بیمار پذیرش می‌شود و بیش از 50 پزشک عمومی و تخصص مشغول خدمت در این مرکز هستند.

معاون بهداشت و درمان سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: پلی‌کلنیک حضرت زهرا(س) نیز از سال 70 تاکنون خدمات ارزشمندی را به جامعه هدف خود به ویژه اقشار کم درآمد ارائه داده و روزانه یک‌هزار نفر را پذیرش می‌کند که در 5 بخش دندانپزشکی، آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی، خدمات تخصصی و داروخانه است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات