دبیر فدراسیون هاکی جمهوری اسلامی ایران :

پشتوانه‌سازی برای جام‌جهانی هدف فدراسیون هاکی/آغاز لیگ هاکی روی چمن از سال آینده

کد خبر: ۸۶۳۷۷۷۸
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳

خبرگزاري بسيج،مركزي:گروه ورزشي

حمیدرضا بخارایی دبیر فدراسیون هاکی ایران در حاشیه برگزاری دور نهایی لیگ برتر هاکی در اراک افزود: نهمین دوره مسابقات لیگ برتر هاکی به میزبانی اراک به خوبی در حال برگزاری است و شش تیم برتر ایران که از دور قبل به این مرحله راه یافتند با هم رقابتی نزدیک و حساس دارند.

وی افزود: در نهایت چهار تیم برتر این مسابقات در اول اسفند به این صورت با هم به رقابت می‌پردازند که تیم اول و دوم بازی فینال و تیم سوم و چهارم بازی رده‌بندی هم برگزار می‌کنند، همچنین در پایان این بازی‌ها تیم‌های پنجم و ششم برای کسب جایگاه پنجم با هم رقابت خواهند کرد.

بخارایی تاکید کرد: هدف فدراسیون پشتوانه‌سازی هاکی برای حضوری پر قدرت در جام جهانی ۲۰۲۰ است و بر همین اساس چندی پیش یک اردو برای بازیکنان زیر ۲۵ سال تشکیل دادیم تا جوانان مستعد و توانمند بتوانند به تیم ملی راه پیدا کنند، چرا که با کسب مقام چهارم ایران در رقابت‌های جام جهانی سال گذشته انتظارات از ما بالا رفته است.

وی افزود: ایران تنها تیم آسیایی بود که توانست مقام چهارم را در جام جهانی کسب کند و همین موفقیت باعث شد که سهمیه آسیا در جام جهانی به دو افزایش پیدا کند.

دبیر فدراسیون هاکی در خصوص وضعیت هاکی روی چمن در ایران گفت: از لحاظ فنی در سطح استاندارد هستیم ولی از لحاظ سخت‌افزاری قبول داریم که از استاندارد ها فاصله داریم، البته در حال حاضر شش زمین استاندارد هاکی روی چمن داریم و از سال بعد هم قصد داریم لیگ هاکی روی چمن کشور را برگزار کنیم تا در این بخش‌ها به موفقیت دست پیدا کنیم.

بخارایی در خصوص میزبانی اراک گفت: استان مرکزی و اراک همواره در تمام شرایط به کمک فدراسیون آمدند و این مسابقات را هم به خوبی میزبانی کردند که جا دارد از مسئولین اداره کل ورزش و جوانان، هیات استان و یگان ویژه که مسئول حفظ امنیت این مسابقات بوده است تشکر ویژه کنم

ارسال نظرات