خبرهای داغ:
در غفلت مسئولان گردشگری؛

فرسودگی دکل باستانی ارتفاعات گلریز پارک جنگلی قرق

در غفلت مسئولان گردشگری استان گلستان دکل باستانی ارتفاعات گلریز پارک جنگلی قرق در حال فرسودگی و خوردگی براثر گذشته زمان است.
کد خبر: ۸۶۳۹۶۴۷
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، گردشگری یکی از موضوعات اساسی است که مسئولان ارشد استان آن را یکی از محورهای توسعه استان گلستان بیان می‎کنند.

سالانه میلیون‎ها مسافر از استان گلستان عبور می‎کند اما سهم استان گلستان از جذب این مسافران بسیار اندک است و این موضوع دلایل مختلفی دارد که می‎توان به نداشتن امکانات و زیر ساخت‎های لازم برای جذب مسافر، عدم برند سازی و معرفی اماکن گردشگری، نداشتن هتل و مکان‎های اقامتی مناسب و ارزان قیمت، ناامنی و عدم توسعه فرهنگ گردشگری نام برد.

پارک جنگلی قرق یکی از مکان‎های مورد توجه گردشگران است که بر اثر سهولت و دسترسی آسان مسافران بسیار مود توجه قرار گرفته است و تعداد زیادی از مسافران را به خود جلب کرده است.

علی‎رغم وجود تعداد انبوه مسافر اما امکانات این پارک جنگلی به میزانی نیست که بتواند پاسخگوی علاقمندان به فضای این پارک باشد و بی‎توجه‎ای به این پارک جنگلی باعث شد در سال‎های گذشته برخی درختان این گیاه بر اثر آلودگی به بیماری قطع شود.

دکل باستانی پارک جنگلی قرق که در ارتفاعات گلریز این پارک جنگلی قرار دارد یکی از مکان‎هایی است که کمتر مورد توجه مسافران خارج از استان قرار گرفته است چرا که این دکل باستانی به درستی به مسافران معرفی نشده است و مسئولان گردشگری نیز برای احیاء و مرمت این دکل باستانی تا کنون اقدام خاصی انجام ندادند.

اما این دکل امروز مورد توجه بسیاری از علاقمندان به کوهنوردی و طبیعت‎گردی شده است به طوری که در سال گذشته بیش از 200 کوهنورد گلستانی برای نشان دادن اهمیت این دکل باستانی به ارتفاعات گلریز صعود کردند.

امروز خبرها حاکی از آن است که این دکل باستانی به دلیل فرسودگی وضعیت خوبی ندارد و ممکن است به دلیل نداشتن حفاظ و مسائل امنیتی منجر به یک حادثه غیر قابل جبران شود.

امید است مسئولان گردشگری هرچه سریعتر نسبت به مرمت و بازسازی این مکان تاریخی اقدام کنند.

گفتنی است پارک جنگلی قرق به عنوان موضوع روستایی در استان گلستان مطرح شده است ولی نسبت به این موضوع هنوز بی‎توجه‎ای زیادی وجود دارد به طوری که شاید اقدام ملموسی از سوی مسئولان نسبت به این موزه جز افتتاح آن دیده نشده است.

فرسودگی دکل باستانی ارتفاعات گلریز پارک جنگلی قرق

فرسودگی دکل باستانی ارتفاعات گلریز پارک جنگلی قرق

فرسودگی دکل باستانی ارتفاعات گلریز پارک جنگلی قرق

فرسودگی دکل باستانی ارتفاعات گلریز پارک جنگلی قرق

فرسودگی دکل باستانی ارتفاعات گلریز پارک جنگلی قرق

فرسودگی دکل باستانی ارتفاعات گلریز پارک جنگلی قرقفرسودگی دکل باستانی ارتفاعات گلریز پارک جنگلی قرق

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها