حافظ قرآن در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج؛

اخلاق قرآنی باید در عرصه سیاست نیز مورد توجه قرار گیرد

مقام سوم حفظ 20جزء در سی‌و چهارمین دوره مسابقات قرآن ستاد کل سپاه پاسداران گفت: ادب و اخلاق در قرآن و روایات باید در عرصه سیاست نیز مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۸۶۴۱۰۳۴
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، سی و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سپاه که از 27 بهمن‌ماه به مدت سه روز با حضور 452 نفر از متسابقین قرآنی سپاه برگزار شده بود به کار خود پایان داد که در این دوره از مسابقات سجاد غلامی از سربازان وظیفه از سپاه ناحیه مقاومت خمین توانست در حفظ 20 جزء مقام سوم را کسب کند.

سجاد غلامی از حافظان کل قرآن بوده که برای اولین بار تجربه حضور در مسابقات کشوری را داشته است و پیش از این مسابقات در سال 90 در مسابقات قرآن که از سوی اوقاف استان مرکزی برگزار شد در حفظ 10 جزء شرکت کرده بود.

سجاد غلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج استان مرکزی، یکی از عوامل موثر در علاقه‌مندی خود را خانواده دانست و اظهار داشت: مشوق اصلی برای اینکه به قرآن روی آورده و اقدام به حفظ کلام وحی کنم مادرم بود چرا که ایشان خود در فعالیت‌های قرآنی حضوری پر رنگ داشت و روخوانی و روانخوانی قران را به من آموزش داد.

وی افزود: پس از آن با حضور در موسسه قرآنی والفجر زیر نظر استاد رضایی از سن 13 سالگی اقدام به حفظ قرآن کردم و در نهایت در مدت 5 سال موفق به حفظ کل قرآن کریم شدم.

این سرباز وظیفه تصریح کرد: حفظ کلام وحی تاثیر بسزایی در زندگی من داشته است چراکه انس با قرآن برکاتی را در زندگی فردی و اجتماعی برایم به همراه داشته است و آن هم رسیدن بــه آرامش واقعـــی بوده، آرامشی روحی و روانی که بدون ایمان وجود ندارد، یکی از عوامل ایجاد آرامش دارا بودن ایمان به خداست.

غلامی با اشاره به لزوم ترویج و اشاعه مفاهیم قرآنی در مقابله با ناتوی فرهنگی دشمنان نظام اسلامی گفت: تصور می‌کنم هرکس که با قرآن مانوس باشد این انس بر رفتار و کردار او تاثیرگذار خواهد بود به طوری که می‌تواند اطرافیان را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

وی افزود: رفتار و کردار افراد مانوس با قرآن می‌تواند الگویی باشد تا افراد دیگر نیز به فعالیت‌های قرآنی روی آورده و راه و روش قرآن را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

این سرباز وظیفه تصریح کرد: احکام قرآنی را بایستی در عرصه زندگی اجتماعی و سیاسی خود پیاده سازیم و در سایه حفظ ارزش‌های اسلامی می‌توان جامعه به رشد و ترقی برسد.

غلامی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری گفت: زبان، قلب و بیان انسان در برابر آنچه اظهار می‌کند یا دنبال می‌کند مسئولیت دارد و امروز نیز کسی که می‌خواهد در عرصه انتخابات وارد شود آنچه می‌گوید باید مبنای درستی داشته باشد نه اینکه تنها شعار بدهند.

وی افزود: ادب و اخلاق در قرآن و روایات باید در عرصه سیاست نیز مورد توجه قرار گیرد چراکه حکومت ما یک حکومت اسلامی و بر مبنای ولایی است.

این سرباز وظیفه تصریح کرد: شاخصه‌هایی که از سوی مقام‌معظم رهبری در انتخاب اصلح مطرح شده مورد توجه قرار داده و تلاش کرده‌ام در انتخاب افراد از دیگران که علم کافی را دارند مشورت بگیرم.

غلامی خاطرنشان کرد: پس از پایان تحصیلات متوسطه مشغول خدمت وظیفه شدم چراکه خدمت را وظیفه خود می‌دانم و امیدوارم بتوانم در حین خدمت وظیفه کارشناسی در رشته قرآن را کسب کنم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات