خبرهای داغ:

رقابت 92 نامزد در استان کرمانشاه برای مجلس شورای اسلامی

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: 92 نامزد برای مجلس شورای اسلامی و چهار نامزد برای حضور در مجلس خبرگان رهبری در استان با هم رقابت می کنند.
کد خبر: ۸۶۴۲۷۵۵
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، یوسف شاه حسینی روز پنجشنبه در نشست خبری که در استانداری کرمانشاه برگزار شد اظهار کرد: برای مجلس شورای اسلامی 101 نامزد تائید صلاحیت شده بودند که با انصراف 9 نفر، تعداد نامزدهای این مجلس در استان به 92 نفر کاهش یافت.
وی در خصوص انصرافی های انتخابات مجلس گفت: در حوزه انتخابیه قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب چهار نفر، در حوزه انتخابیه کرمانشاه سه نفر و در حوزه انتخابیه اسلام آبادغرب نیز دو نفر انصراف خود را از شرکت در انتخابات اعلام کردند.
شاه حسینی یادآور شد: بنابراین تا ظهر روز پنجشنبه حوزه انتخابیه کرمانشاه 24 نامزد، سنقروکلیایی 24 نامزد، اسلام آبادغرب و دالاهو 12 نامزد، پاوه، روانسر، جوانرود و ثلاث باباجانی 12 نامزد، کنگاور، صحنه و هرسین 11 نامزد و قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب 9 نامزد باقی مانده اند.
رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه در خصوص تعداد شعبات اخذ رای نیز گفت: در مجموع یک هزار و 514 شعبه در نظر گرفته شده که 905 شعبه آن ثابت و 609 شعبه نیز سیار می باشد.
وی همچنین با اشاره به وجود 836 شعبه ثابت شهری و 69 شعبه ثابت روستایی به تعداد شعبات سیار نیز اشاره کرد و گفت: این شعبه ها در شهرها تعدادشان به 30 و در روستاها به 579 شعبه می رسد.
شاه حسینی تعداد واجدین شرایط رای در استان کرمانشاه را نیز یک هزار و 507 نفر عنوان و اظهار کرد: 82 هزار نفر آنان را رای اولی ها تشکیل می دهند.
وی با اشاره به آغاز انتخابات راس ساعت هشت صبح روز جمعه گفت: طبق قانون انتخابات 10 ساعت و تا 18 عصر ادامه خواهد یافت که در صورت نیاز این زمان می تواند تمدید شود.
سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه همچنین از تشکیل 6 کمیته پشتیبانی، فناوری و اطلاعات، حقوقی، امنیتی، روابط عمومی و حراست برای برگزاری انتخابات هفتم اسفند خبر داد و گفت: بالغ بر 30 هزار نفر عوامل اجرایی انتخابات را تشکیل می دهند.
شاه حسینی در خصوص زمان اعلام نتیجه انتخابات نیز گفت: سعی می شود نتایج اولیه پس از شمارش کامل صندوق ها از طریق ستاد اعلام شود.
وی در پایان ضمن دعوت از مردم برای حضوری پرشور در انتخابات، ابراز امیدواری کرد با انتخاب اصلح ترین نامزدها آینده بهتری برای کشور رقم بخورد.
دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز هفتم اسفند ماه در سراسر کشور برگزار می شود.
استان کرمانشاه دارای هشت نماینده در مجلس شورای اسلامی و دو نماینده در مجلس خبرگان رهبری می باشد.
ارسال نظرات