خبرهای داغ:
سید قاسم جاسمی:

باید از ظرفیت مرزها برای توسعه کرمانشاه به خوبی استفاده شود

نماینده منتخب مردم کرمانشاه در مجلس دهم گفت: مرزها از جمله ظرفیت های مناب برای توسعه استان هستند که باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد.
کد خبر: ۸۶۴۵۷۹۹
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، سید قاسم جاسمی ظهر امروز پنجشنبه در نشست فعالان اقتصادی بخش خصوصی استان کرمانشاه با منتخبین مجلس دهم استان که در محل سالن جلسات اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: تمامی تلاش نمایندگان استان در دوره بعدی مجلس بایستی معطوف به رفع دغدغه ها و مشکلات مردم باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر در استان با چالش های اقتصادی به ویژه مسئله بیکاری، بزهکاری و ... مواجه هستیم که به برنامه ریزی صحیح جهت رفع آنها نیاز داریم.

جاسمی با اشاره به کاهش جهانی قیمت نفت و مشکلاتی که به این دلیل به وجود آمده، تصریح کرد: در دولت گذشته قیمت نفت ۱۴۰ دلار بود و پرداخت یارانه ۴۵ هزار تومانی به مردم صورت می گرفت، اما با رسیدن قیمت نفت به ۴۰ دلار دولت برای پرداخت یارانه با مشکل مواجه شده و از مردم خواسته که از گرفتن یارانه انصراف دهند که اینگونه نشد و از جمعیت ۸۰ میلیون نفری حدود ۲ میلیون نفر انصراف دادند.

نماینده منتخب مردم کرمانشاه در مجلس دهم اظهار داشت: همان هایی که داعش را در موصل تجهیز می کردند به نوعی قیمت نفت را دچار تزلزل کرده تا به کشور ما آسیب برسانند.

جاسمی با تاکید بر اینکه باید مطالبات منطقه ای مردم کرمانشاه به صورت جدی پیگیری شود، افزود: این استان دارای ظرفیت های خوبی در بخش های مختلف است که باید با همت جمعی و حمایت بخش خصوصی بتوانیم در راستای استفاده از این ظرفیت ها گام برداریم.

وی خاطر نشان کرد: استان کرمانشاه در صنعت توریسم نیز پتانسیل های بالایی در اختیار داشته و بیش از ۴ هزار اثر تاریخی دارد که تا امروز ۲ هزار و ۱۰۰ اثر به ثبت ملی رسیده است.

نماینده منتخب مردم کرمانشاه در مجلس دهم یادآور شد: همچنین در بخش راهیان نور امکانات و اعتباراتی از سوی دولت به استانداری های اهواز و آبادان تخصیص داده شد، در حالی که بخش اعظم سرمایه گذاری ها باید در استان کرمانشاه که نقش اصلی را در هشت سال دفاع مقدس داشته، صورت گیرد.

وی همچنین وجود مرزها را فرصتی برای توسعه اقتصادی کرمانشاه برشمرد و تصریح کرد: با در نظر گرفتن این مهم که چه فعالیت هایی در مرز به عنوان فرصت اشتغالزایی می توان انجام داد باید جلسات و مباحث کارشناسی بیشتری برگزار شود.

جاسمی با تاکید بر اینکه مرز شوشمی باید محل تردد و توسعه اقتصادی شود، اظهار داشت: رفع مشکلات بازرگانان و تجار در داد و ستد از جمله موارد مهم دیگری است که باید باید با حضور کارشناسان و فعالان اقتصادی در راستای آن اقدام شود.

ارسال نظرات