خبرهای داغ:

گیلانغرب میعادگاه عاشقان شهدا

هر ساله کاروان های راهیان نور به جهت انس گرفتن با یاد شهدا و تجدید میثاق با شهدای خطه غرب کشور از یادمان دفاع مقدس در شهرستان گیلانغرب بازدید می کنند.
کد خبر: ۸۶۴۷۲۱۱
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلانغرب، شهرستان گیلانغرب در  سال های دفاع مقدس به عنوان کمربندی حفاظتی نقشی برجسته به عنوان یک منطقه استراتژیک ایفاد کرد.

 

جسارت، شهامت و شهادت طلبی جوانان و فرزندان این شهر مقاوم آنها را بر تشکیل تیپی مردمی  بنام " مسلم بن عقیل " مصمم کرد  و در قالب آن و حتی با پوشش درگیری های چریکی  و عشایری  در بسیاری جبهه ها، دشمن را زمین گیر کرده و لطمات جبران ناپذیری را بر پیکره ارتش بعث وارد ساختند.

 

اگرچه وجب به وجب گیلانغرب زخمهایی از تیر و ترکش و گلوله های اتشین دشمن بر پیکره خود دارد  اما  از مهمترین رزمگاهها و مناطق عملیاتی شهرستان می توان به یادمان عملیات مطلع الفجر به عنوان محل شهادت سردار صفر خوشروان و  رزمگاه تنگه حاجیان محل شهادت اصغر وصالی  نام برد.

 

در این زمینه همچنین منطقه عملیاتی  شیاکوه که  محل شهادت بهروز قنبری و شهید بسیطی و تنگه کورک محل شهادت  غلامعلی پیچک  به شمار می رود از مهمترین رزمگاههایی است که بسیاری از عاشقان و کاروان های راهیان نور هر ساله برای تجدید عهد و میثاق با آرمانهای شهدا و تبیین فرهنگ جهاد و شهادت از آنها بازدید می کنند.

 

بازدید 25 هزار نفر از شهرستان گیلانغرب در سال 94

 

مسئول گردشگری و راهیان نور  بسیج سپاه شهرستان گیلانغرب در گفتگو با خبرنگار ما ضمن اشاره به ضرورت حفظ آرمانها و فرهنگ جهاد و شهادت اظهار داشت: شهرستان گیلان غرب در سال جاری و تاکنون بیش از 25 هزار نفر از کاروانهای راهیان نور را میزبانی کرده است.

 

سعداله شیرزادی تصریح کرد: یادمان شهدای مطلع الفجر  به عنوان برجسته ترین  رزمگاه منطقه در دوران دفاع مقدس، محل شهادت سردار شهید صفر خوشروان، شهید ابراهیم هادی، سلیمان پرواره، هدایت کوپیکر و شهید بسیطی  و محل عملیات بزرگ  و استراتژیک " مطلع الفجر"  در سال 1360، با عنوان ابروی اوزین برای همیشه در دکترین و فرهنگ دفاع مقدس ثبت و ضبط شد.

 

وی تاکید کرد: در سال 94 کاروانهای زیادی از استان های بزرگ کشور از جمله تهران، اصفهان، فارس، خراسان شمالی و جنوبی، گلستان  و البرز  از نقاط عملیاتی دومین شهر مقاوم کشور یعنی گیلانغرب بازدید کردند که یادمان شهدای مطلح الفجر در آوزین یکی از مهمترین کانونهای بازدید این عزیزان بوده است.

 

این راوی دوران دفاع مقدس همچنین از سفر 14 کاروان از خانواده های شهدای سراسر کشور به استان کرمانشاه برای بازدید از مناطق عملیاتی شهرستانهای گیلانغرب خبر داد و گفت: ظرف دو روز گذشته یک کاروان در حدود 140 نفره از راهیان نور  متشکل از خانواده شهدا که از تهران، البرز و اراک هستند از یادمان شهدای مطلع الفجر بازدید کردند.

 

 

وی در پایان گفت: شهرستان گیلانغرب به عنوان یکی از شهرستان های مرزی که کارنامه درخشانی از مقاومت و ایستادگی را در افتخارات دفاع مقدس خود دارد بیش از 750 شهید را تقدیم تحقق ارزش ها و آرمانهای امام و انقلاب کرده است که از این تعداد 70 نفر را شهیدان دانش اموز تشکیل می دهند.

 

 

شهرستان گیلانغرب در عرصه دفاع و مقاومت جانانه خود در دفاع مقدس نشان دومین شهر مقاومت کشور را به خود اختصاص داده است.

ارسال نظرات