خبرهای داغ:
فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص):

اردوهای جهادی به مناطق محروم امید و شادابی تزریق می کند

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص): اردوهای جهادی یک فرهنگ است که توسط جوانان پرنشاط، باعث تزریق امید و شادابی به مناطق محروم می شود.
کد خبر: ۸۶۴۷۳۲۱
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، سردار بهمن ریحانی صبح امروز دوشنبه در نشست هماهنگی اردوهای جهادی که در محل سالن جلسات بسیج سازندگی استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: امروز راهگشای مشکلات کشور در حوزه های اقتصادی، عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی است.

 

وی افزود: جای تاسف است که امروز در کشور شعار اقتصاد مقاومتی بیش از عمل به آن است در حالی که باید این نسخه شفابخش عملیاتی شود.

 

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) خاطر نشان کرد: نگاه به بیرون یک نگاه نیازمندانه است و باید این دید تبدیل به یک برنامه ریزی درون نگر و توجه به توانمندی های داخلی شود.

 

سردار ریحانی اظهار داشت: اردوهای جهادی یک فرهنگ است که توسط جوانان پرنشاط و با انگیزه باعث تزریق امید و شادابی به مناطق محروم می شود.

 

وی افزود: تردیدی نداریم جوانانی که آستین بالا می زنند و دستشان به بیل و کلنگ برای ساخت و ساز آبادانی و رفع محرومیت از مردم بی بضاعت آشنا می شود دیگر دچار چالش های فرهنگی نخواهند شد و این کاری است که دفاع مقدس برای جوانان نسل گذشته انجام داد.

 

ریحانی گفت: این مردم محروم و البته اقشار کم بضاعت تر هستند که بیش از همه پای کار انقلاب ایستاده اند و این وظیفه ماست که توجه ویژه ای به این مردم محروم در مناطق دور افتاده داشته باشیم که این کار را امروز جوانان ما خودجوش و علاقه مندانه انجام می دهند.

 

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) با اشاره به اعزام اکیپ های پزشکی در اردوهای جهادی گفت: یکی از زیبا ترین صحنه های اردوهای جهادی همین خدمات پزشکی است که حقیقتا وقتی دردمندی جسمی مردمانی کم بضاعت در مناطق دور افتاده رفع و رجوع می شود زیبا و خوشحال کننده است.

 

ریحانی تصریح کرد: اینکه بتوانیم تمام محرومیت های یک جامعه در همه نقاط را برطرف کنیم به این سرعت امکان پذیر نیست و در کشورهای توسعه یافته دنیا هم چنین نشده است بنا براین عزیزانی که برای اردوهای جهادی به مناطق  محروم می روند باید مجموعه امکانات و توانمندی ها را در نظر داشته باشند.

 

وی با اشاره به ضرورت برنامه ریزی استانی برای اردوهای جهادی گفت: به جز اکیپ های تخصصی که ممکن است دلایل ویژه داشته باشند، در مکان یابی اردوهای جهادی در سایر موارد باید برنامه ریزی برای تعیین نقطه جغرافیایی اردو با استان باشد چرا که این مسئولین مرتبط استانی هستند که به محرومیت ها بر اساس نقاط جغرافیایی اشراف دارند.

 

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه همچنین بر ضرورت حمایت استانهای مبدا از کاروان های اردوهای جهادی اعزامی میهمان تاکید کرد.

 

سردار ریحانی با اشاره به ضرورت انعکاس خبری اردوهای جهادی گفت: این اتفاق بی نظیر یک کار فرهنگی است که باید روحیه ناشی از آن با استفاده از ظرفیت های رسانه به جامعه تزریق شود تا ما شاهد توسعه روحیه جهاد و تعاون باشیم.

 

وی اردوهای جهادی را یکی از بستر های اثر گذار برای حل چالش های فرهنگی جوانان ارزیابی کرد و گفت: اینجا یک میدان موعظه و منبرهای اخلاقی به صورت عملیاتی است.

ارسال نظرات