خبرهای داغ:
امام جمعه قصرشیرین:

حضرت زهرا (س) اسوه والگوی ابدی برای زنان عالم است

امام جمعه قصرشیرین با ذکر این مطلب که زندگانی و خصوصیات اخلاقی حضرت زهرا (س) شاخص است گفت: این بزرگ بانوی اسلام اسوه والگوی ابدی و کامل برای تمام زنان مومنه در عالم است.
کد خبر: ۸۶۴۹۹۹۸
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳
حجت الاسلام علی ملکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از قصرشیرین با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) گفت: بانوان می توانند با بهره گیری از سیره و منش این بزرگ بانوی اسلام، عفت، حیا و پاکدامنی را سرلوحه امور خود قرار دهند.
وی با بیان اینکه نقش زنان در تربیت فرزندان صالح و مومن بر کسی پوشیده نیست اظهارداشت: حضرت زهرا (س) با تربیت فرزندان دینی نقش بسیار موثری در ادامه حیات دین مبین اسلام ایفا کردند.
وی بیان کرد: بندگی، عبادت به معنای واقعی، تربیت فرزندان صالح، رعایت حجاب صبر و آیین همسرداری همگی از خصوصیات بارز اخلاقی حضرت فاطمه زهرا (س) است که می تواند نه تنها برای زنان بلکه برای همگان سرلوحه باشد.
امام جمعه قصرشیرین بر لزوم ترویج و نهادینه کردن فرهنگ فاطمی در جامعه تاکید کرد و گفت: حضرت زهرا (س) آن قدر در مسیر خداوند حرکت کردند که رسول خدا (ص) رضایت ایشان را برابر با رضایت خداوند می دانستند.
حجت الاسلام ملکی افزود: نحوه برخورد حضرت زهرا (س) با فرزندانشان طوری بود که ثمره رفتار ایشان را در پرورش بزرگوارانی همچون حضرت زینب (س) و حسنین (ع) شاهد هستیم.
وی با اشاره به اینکه بانوان جامعه ما در نحوه برخورد با همسرانشان باید به اسوه ای همچون حضرت زهرا (س) تکیه کنند ادامه داد: اگر بانوان رفتار ناشایستی با همسران خود داشته باشند تبعات و آسیب های آن را در اجتماع شاهد خواهیم بود.
خطیب جمعه قصرشیرین خاطرنشان کرد: در بعد اجتماعی نیز دفاع از ولایت بارزترین ویژگی حضرت فاطمه زهرا (س) است و هر جایی که دفاع از ولایت و امامت لازم بوده ایشان نخستین فردی بودند که حمایت خویش را از ولایت اعلام داشته اند.
ارسال نظرات