خبرهای داغ:
طی نامه‎ای به وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی مطرح شد؛

گلایه جوان گلستانی از قطع گسترده بیمه کشاورزی

کار کشاورزی شباهت زیادی به تکنسینی دارد که نیازش ضروری است ولی همیشگی نیست لذا این بهانه غیر وجدانی؛ غیر انصافی و مضحک هست که بیمه بسیاری از جوانان استان گلستان که اکثرا بر روی زمین‎های پدری خود کار میکنن به بهانه عدم کار کردن قطع شود.
کد خبر: ۸۶۵۰۱۱۵
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، قطع بیمه کشاورزی یکی از دغدغه های فعالان این بخش در استان گلستان بوده و اعتراض هایی را نیز به همراه داشته است که در طی یکی از این اعتراض ها جوان گلستانی نامه ای را به صورت الکترونیک به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال کرده است.
«وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی جناب آقای ربیعی در ایام پایانی سال و شروع سال جدید به من و بسیاری از جوانان کارگر حوزه کشاورزی استان گلستان از سوی دولت تدبیر و امید عیدی رسیده که پرداخت بیمه کشاورزی را برای ما منتفی کرده است و از امروز به بهانه‎های بنی اسرائیلی دیگر نیازی نیست تحت پوشش بیمه باشیم.

در ایام سال جدید نمی‎دانم چند هزار نفر کارگر بخش کشاورزی استان گلستان به دلیل کوتاه فکری بازرسان تامین اجتماعی و مدیریت این سازمان با مشکلی همانند مشکل من رو به رو هستند، بند به عنوان یک کارگر کشاورزی نسبت به سیاست مسئولان تامین اجتماعی معترض هستم.

ایجاد شغل جوانان آرمان‎های هر دولت و رمز موفقیت دولت تدبیر و امید در انتخابات بوده است و اگر امروز دولت توانایی ندارد برای من قشر تحصیل کرده اشتغال ایجاد کند حداقل ممکن این است که در مسیر اشتغال چوب بر چرخ نیروی جوان این مملکت نگذارد.

لابد می‎دانید که آمار رسمی از بیکاری قشر تحصیل کرده در استان گلستان نزدیک به 18 درصد خبر می‎دهد اما آمارهای غیر رسمی ما می‎گوید جوانان استان گلستان بین 29 تا 40 درصد  بین سنین 16 تا 30 سال در استان گلستان بیکار هستند که این عدد نزدیک به 200 هزار نفر می‎شود.

سیاست‎های استانی حکم کرده که امروز کشاورزی به عنوان محور اقتصادی در استان گلستان نباشد و بنابراین حاکم امروز مدیریت استانی نمی‎تواند ببیند که نزدیک به 20 هزار نفر در استان گلستان تنها تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار دارند و برای توازن در بین محورهای کشاورزی، گردشگری، صنعت و خدمات به دنبال این است که افراد بیمه شده را در این چهار محور بلانس کند.

امروز بازرسانی که حتی نمی‎دانند زمین‎های کشاورزی که تحت عنوان کارگاه کشاورزی در تامین اجتماعی معروف هستند در کجا قرار گرفته به بهانه آنکه کسی بر روی زمین کار کشاورزی نمی‎کند بیمه‎ها کارگران کشاورزی را قطع می‎کند ، لابد مستظهر هستید که کشاورزی به یک نیروی آماده نیاز دارد که هر گاه زمین عملیات داشت، برداشت و کشت نیاز داشت حضور داشته باشد.

در حقیقت کار کشاورزی شباهت زیادی به تکنسینی دارد که نیازش ضروری است ولی همیشگی نیست لذا این بهانه غیر وجدانی؛ غیر انصافی و مضحک هست که بیمه بسیاری از جوانان استان گلستان که اکثرا بر روی زمین‎های پدری خود کار میکنن به این بهانه قطع شود.

وزیر محترم لابد مستظهر هستید که علی‎رغم آنکه 97 درصد سرمایه استان گلستان در بخش صنعت قرار دارد اما بازده آن ناچیز بوده است به طوری که بسیاری از کارخانه‎ها و تولیدی های استان گلستان حتی با ظرفیت کمتر از 15 درصد فعال هستند و با این اوضاع اسفناک این بخش کشاورزی بوده که نزدیک به 30 درصد اشتغال استان گلستان را تامین کرده است، ایا حمایت از اشتغال در بخش کشاورزی این استان غیر منطقی است که دولت و مدیریت استانی در صدد حذف بیمه کشاورزان استان گلستان قرار دارد؟

آقای ربعیی اگر امروز شما در صدد حذف بیمه جوانان حوزه کار کشاورزی هستید بگویید چه جایگزینی جز بیکاری و عدم پوشش تایمن اجتماعی برای این قشر در نظر گرفته‎اید، امروز مردم با بصیرت و آگاه هستند و می‎دانند اگر قرار است توسعه‎ و تجارتی صورت بگیرد در استان گلستان نیاز است که اطلاعات جامع سرمایه‎گذاری به زبان‎های انگلیسی و کشورهای سی ای اس ترجمه شود و با حلوا حلوا گفتن دهن این مردم شیرین نخواهد شد.

ما جوانان استان گلستان خواستار اشتغال هستیم اشتغالی در خور شخصیت و موقعیت یک جوان ایرانی اما امروز با ارائه آمارهای صادراتی که شاید یک پنجم آن مربوط به استان گلستان باشد شکم مردم سیر نمی‎شود و اشتغال برای من جوان فراهم نخواهد شد، لذا به عنوان نماینده‎ای از حوزه کار در بخش کشاورزی تقاضا مند هستم صادقانه و درستی دولت نظام جمهوری اسلامی را به اثبات برسانید و مشکل جوانان این حوزه را هر چه زودتر رسیدگی کنید.»

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها