خبرهای داغ:

حضوری جهادی در نوروزی به یادماندنی+عکس

حضور بسیجیان در مناطق محروم، به یاد ماندنی ترین شیرینی نوروزی بود که در کام جهادگران بسیجی ریخته شد.
کد خبر: ۸۶۵۳۲۳۹
|
۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه،
در روزهای پایانی سال که شور و نشاط همه را فرا می گیرد، افرادی هستند که نوروز را به خانه تکانی دل خود از گرد و غبار غفلت و فراموشی می گذرانند و برای تحقق این امر، شیرین ترین و به یاد ماندنی ترین لحظات خود را با مردم محروم روستاهای دورافتاده سپری می کنند.
فاصله 40 کیلومتر که از شهر کنگاور از توابع استان کرمانشاه به سمت جنوب غرب که پیش می روی روستایی با خانه های مخروبه توجهت را به خود جلب می کند، نمای زیبایی از درختان سبز در کنار رودخانه خروشان گاماسیاب و خانه های کاه گلی تو را مشتاق وصال می کند.
خلج رود، روستایی سرد و خفته که این بار با تلاش داوطلبانه بسیجیان تهران جانی دوباره گرفته است، گویی سردی اسفند ماه و اوائل سال، مانع فعالیتشان نمی شود و در تلاش اند که در اندک زمانی که در روستا اقامت دارند بیشترین فعالیت عمرانی را انجام دهند.

جهادگران نافع در خلج رود
این دومین سال حضور جهادگران بسیجی در شهرستان کنگاور است، اصرار بر حضور مستمر در این منطقه تا رفع کامل محرومیت و تحقق حداقل های زندگی، یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد جهادگران نافع است.
تعداد جهادگران حاضر در گروه هم نسبت به سال گذشته دو برابر شده و به 60 نفر رسیده است؛ 2 پزشک، سه طلبه ، 10 دانشجو و دانش آموز، 10 مهندس در رشته های مختلف، 25 نفر از مردم غرب و شمال غرب تهران و 10 نفری هم خانم در بین شان دیده می شود.
حضور دانشجویان پرشور و طلاب نورانی، شور و شعفی عجیب را در روستا ایجاد کرده و مدرسه فاطمه زهرا (س) روستای دهلر محل اسکان گروه است.
مسئول گروه جهادی نافع در باره مهمترین اقدامات این گروه، به خبرنگار خبرگزاری بسیج کنگاور می گوید: این گروه از سال 86 کار خود را در راستای محرومیت زدایی مناطق محروم آغاز کرده و تاکنون در استان های خراسان رضوی، کرمان، کهکیلویه و بویراحمد، سمنان و کرمانشاه مشغول خدمت رسانی به مردم بوده است.
سید محمد ساجد با بیان اینکه تمام هزینه های این اردو از محل کمک های مردمی و اعضای شرکت کننده در این اردو تامین می شود افزود: گروه سنی این گروه از نوجوان 14 سال تا پیرمرد 70 ساله است که کمر همت را بسته اند و از تعطیلات عید خود گذشتند تا به قشر ضعیف روستایی خدمتی صادقانه کنند.
وی گفت: علاوه بر ساخت مسجد در روستاهای خلج رود و سرخلج، خواهران همراه این گروه در مساجد به کارهای فرهنگی و بیان احکام و مسائل شرعی می پردازند و همچنین سرویس بهداشتی برای مدرسه فاطمه الزهرا (س) دهلر توسط این گروه ساخته شده است.
وی افزود: بیش از 300 دست لباس نو برای رده های مختلف سنی توسط این گروه در بین مردم روستاهای این منطقه توزیع شده است.
ساجد از اداره آموزش و پرورش کنگاور نیز انتقاد کرد و گفت: با وجود اینکه روستای سرخلج کنگاور بیش از 40 نفر دانش آموز دوره راهنمایی دارد اما این اداره با وجود پافشاری زیاد، به ما اجازه ساخت مدرسه نداد و دانش آموزان این روستا به دلیل مسافت طولانی تا شهر مجبور به ترک تحصیل هستند.
یکی از نظامیان سابق ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز که یکی از اعضای این گروه جهادی است به آرزوی چندین ساله خود اشاره می کند و می گوید: در دوران دفاع مقدس هشت سال در جبهه ها حضور داشتم و تنها آرزویم شهادت بود که توفیقی حاصل نشد و تصمیم گرفتم برای خدمت به مردم روستاها با گروه های جهادی همکاری کنم.
حسین قائمی افزود: در عملیات ساخت این مساجد تعدادی از جوانان و نوجوانان روستا نیز با عشق و علاقه زیاد همگام با گروه های جهادی در سرعت بخشیدن به ساخت این فضای مذهبی کمک می کردند که نشان از عشق و علاقه آنها به هر چه سریع تر ساخته شدن این مسجد برای برگزاری مراسم و آیین های عبادی و معنوی داشت.
وی اضافه کرد: ساخت مکانی برای عبادت و راز و نیاز با خدا اقدام مهمی است که اجر معنوی زیادی دارد که انشاالله در این اردو نیز به انجام خواهد رسید.
علی شفیعی (نوجوان 14 ساله) نیز یکی از افرادی است که به همراه دوستان خود در قالب اردوی جهادی در این روستا حضور دارد می گوید: یکی از اقدامات مهمی که در این روستا به وسیله گروه اعزامی اردوی جهادی در حال انجام است، ساخت مسجد است که یکی از بهترین خاطرات زندگی ام است.
وی اظهار امیدواری کرد که در سال های آتی بتواند در این اردوها شرکت کند چرا که خدمت به مردم از افتخاراتی است که نصیب هر فردی نمی شود.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کنگاور نیز در گفت و گو با خبرگزاری بسیج از کنگاور گفت: گروه جهادی 60 نفره نافع تا دیروز ششم فروردین ماه در راستای ساخت این مساجد فعالیت داشتند.
سرهنگ علی حیدرنژاد، احداث و زیباسازی واحدهای مسکونی نیازمندان، تعمیر و مرمت آنها، ساخت و مرمت مساجد و معابر را از اقدامات گروه های جهادی در بخش عمرانی برشمرد و افزود: معاینه بیماران، برگزاری کلاس های آموزش قرآن و احکام، کلاس های ورزشی و درختکاری از دیگر خدمات این گروه ها است.
فرمانده سپاه ناحیه کنگاور بر ضرورت توجه به اقتصاد مقاومتی در جهت تقویت تولید داخلی تاکید کرد و یادآور شد: توجه به طرح های منطقه ای علاوه بر افزایش تولید زمینه اشتغال پایدار را نیز فراهم می کند.
ارسال نظرات