خبرهای داغ:
رئيس سازمان بسيج هنرمندان كشور:

90 هزار نفر در سازمان بسيج هنرمندان كشور فعاليت مي كنند

رئيس سازمان بسيج هنرمندان كشور گفت: بيش از 90 هزار هنرمند بسيجي كشور در اين سازمان فعاليت دارند و اين مجموعه بزرگ ‌ترين شبكه ادبي، هنري، مردمي، ارزشي و اسلامي در كشور است.
کد خبر: ۸۶۶۰۳۴۳
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، غلامرضا منتظري روز چهارشنبه در ديدار با علما و مراجع تقليد در قم، با اشاره به اينكه دو هزار تن شهيد هنرمند در كشور داريم، خاطرنشان كرد: اين شهيدان با هنر بي ‌بديلشان بر سر دو راهي دين و دنيا تصويري روشن از سبك زندگي با كرامت و عزت مدار به بشريت نشان دادند.

وي گفت: سازمان بسيج هنرمندان كشور با هدف آموزش و تربيت هنرمندان نزديك به 11 سال است كه فعاليت خود را شروع كرده است و فعاليت‌ هاي هنري خود را حول محور اسلام و دين به اجرا مي‌ گذارد و هنرمندان را با اين فرهنگ اصيل آشنا مي ‌‌كند.

وي با تاكيد بر اينكه امام خميني(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامي همواره سخن از هنر متعهد به ميان آورده ‌اند، گفت: رشد هنر بايد همطراز با انقلاب اسلامي مورد توجه قرار بگيرد و به فرهنگ اصيل ديني در هنر توجه ويژه بشود. 

وي با بيان فعاليت ها و برنامه هاي سازمان بسيج هنرمندان كشور گفت: نخستين محور در فعاليت‌ هاي بسيج هنرمندان، آموزش هنرمندان در طراز انقلاب اسلامي با تكيه بر نسل جوان است. 

وي گفت: دومين محور، نقش آفريني در تغيير موازنه فرهنگي و هنري كشور است كه به عنوان راهبرد اين سازمان در دستور كار قرار گرفته است و محور سوم ايجاد بزرگ ‌ترين شبكه نقش آفريني ادبي و هنري در برابر جنگ نرم و تهاجم فرهنگي دشمنان و محور چهارم شكل گيري كارگروه‌ هاي مطالعاتي براي استفاده از ظرفيت فقه پويا براي نمايش هنر اسلامي است.

رئيس سازمان بسيج هنرمندان كشور خاطرنشان كرد: برگزاري هشت كنگره هنرمندان شهيد و ايجاد شبكه تاثيرگذار هنري براي مقابله با تهاجم دشمنان از جمله اقدام هاي صورت گرفته توسط اين سازمان است. 

وي ابراز اميدواري كرد كه اين سازمان در سال «اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل» بتواند گام‌ هاي مناسبي را در راستاي تحقق هدف هاي مورد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامي اسلامي بردارد. 

مسئولان سازمان بسيج هنرمندان كشور امروز با آيت الله حسين نوري همداني از مراجع تقليد و آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري مدير حوزه هاي علميه كشور ديدار و گفت وگو كرد.

20 فروردين ماه سالروز شهادت سيد مرتضي آويني به عنوان روز هنر انقلاب اسلامي و 20 تا 26 فروردين ماه نيز به عنوان هفته هنر انقلاب اسلامي نامگذاري شده است. 

ارسال نظرات