برگزاری دوازدهمین سالگرد ارتحال امام جمعه فقید شهرستان محلات

دوازدهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله سیدطه مقدسی، امام جمعه فقید شهرستان محلات با حضور جمعی از مسئولین این شهرستان و آحاد مردم در بیت الشهدای این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۶۰۶۹۴
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، دوازدهمین مراسم گرامیداشت حضرت آیت‌الله مقدسی در محلات با حضور مسئولین این شهرستان برگزار شد.

در این مراسم حجت‌ الاسلام عبدالحسینی از اساتید حوزه ضمن بیان خصوصیات اخلاقی مرحوم مقدسی اظهار داشت: آیت‌الله مقدسی در سال 1304 شمسی در ای شهرستان متولد شد و در نزد پدر که از چهره‌های شاخص روحانی مکتب اسلام را آموخت.

وی افزود: آیت‌الله مقدسی همانند جد پدری خویش که ایشان نیز از عالمان بزرگ و شخصیت‌های روحانی برجسته بود از زندگی ساده و بی‌آلایشی بهره‌مند بود و در نهایت پارسایی می‌زیستند.

این مدرس حوزه تصریح کرد: آیت‌الله مقدسی شخص فرزانه و متدینی بود که در بیشتر موارد مردم را یاری می‌کرد، تقدس و تقوی در ایشان به حدی بوده که از سوی مردم لقب مقدس به این روحانی پر فضیلت داده شد.

عبدالحسینی ادامه داد: صفت خداترسی و دوری جستن از دنیا به وضوح در ایشان دیده می‌شد و این خصلت ایشان بود که جایگاه ویژه‌ای در برابر خدا و در میان مردم شهرستان داشت.

وی افزود: همیشه از نزدیکان و آشنایان آیت‌الله مقدسی نقل شده که این روحانی و فقیه متعهد و انقلابی جزو کسانی بود که با دیدن رفتار و کردار ایشان به یاد خدا می‌افتادی.

مرحوم آیت‌الله مقدسی به همراهی قیام امام(ره) و خصوصا قیام 15 خرداد اقدام به تشکیل جلسات خصوصی و عمومی در منازل و مساجد کردند و با سخنرانی وآگاهی دادن به مردم و دعوت از گویندگان حوزه علمیه قم و وعاظ تهران و تکثیر و پخش نوار سخنرانی ها و پیامهای امام خمینی (ره) و اعلامیه ها وبیانه ها در معرفی چهره منحوس رژیم پهلوی فعالیت می کردند و به همین جهت بارها مورد تهدید و ارعاب عوامل شهربانی محلات و ساواک اراک قرار گرفتند و مواقع بسیاری از منبر و سخنرانی ایشان جلوگیری و به تعبیر دیگر ایشان را ممنوع المنبر می کردند و چندبار نیز ایشان به ساواک احضار و یا دستگیر و مورد باز جویی قرار داده اند ولی هیچگاه از این حرکات و یرخوردهای اهانت آمیز مرعوب و خسته نگردیده و به راه ود ادامه می دادند تا انقلاب در آستانه تحولی جدید قرار گرفت .

در ادامه این مراسم دعای زیارت عاشورا با نوای یکی از ذاکرین اهل بیت(ع) قرائت شد و قبور مطهر آیت‌الله مقدسی و دیگر بزرگان گلباران شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات