خبرهای داغ:
امام جمعه پردیسان:

ارتش، سپاه و بسیج مکمل یکدیگرند/ عدل از مبانی اقتصاد مقاومتی است

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با بیان این که ارتش جمهوری اسلامی ایران استخوانی در گلوی استکبار است، گفت: در ایران ارتش و سپاه و بسیج مکمل یکدیگرند و ما توانستیم با ارائه این مدل از ارتش الگویی برای سایر کشورهای جهان باشیم.
کد خبر: ۸۶۶۱۰۰۶
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی، امام جمعه پردیسان، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه پردیسان قم با اشاره به توصیه امیر المؤمنین(ع) در رابطه با رعایت تقوا یادآور شد: بسیار دشوار است که نفس را از شهوت دور نگه داریم؛ مؤمن واقعی هر صبح و شام نفس خود را سرزنش می کند؛ در دنیا باید به یاد کسانی باشیم که با ما بودند و مردند و باید بدانیم که دنیا محل گذر است و باید تقوا پیشه کرد.

امام جمعه پردیسان با اشاره به 29 فروردین، روز ارتش جمهوری اسلامی، ابراز داشت: در اوایل انقلاب منافقین سعی بر منحل کردن ارتش داشتند، امام خمینی(ره) در خشت خام چیزی می دید که دیگران در آیینه نمی دیدند و بعد از ایشان هم امام خامنه‌ای ارتش را حفظ کردند. ارتش و سپاه و بسیج مکمل یکدیگرند.

وی با اشاره به این که شهید صیاد شیرازی سپاه و ارتش و بسیج را یک نیرووی واحد برای حفظ نظام جمهوری اسلامی می‌دانست، یادآور شد: این تنها ارتشی است در جهان که یک آیت الله و فقیه بر آن فرمان می‌راند و از صدر اسلام چنین چیزی را نداشتیم.

امام جمعه پردیسان با بیان این که پیامبر(ص) هم ارتش می‌خواهد، ابراز داشت: حضرت سلیمان(ع) نیروی هوایی داشت به نام طیر و نیروی مخفی داشت به نام جن و نیروی زمینی داشت به نام انس و این که در قرآن می‌گوید «حشر لسلیمان» به معنی سان دیدن از ارتش است؛ ارتش تا حدی باید منظم باشد که یک هدهد در بین آن همه پرنده غایب باشد فرمانده بفهمد و علت غیبت او را بداند.

ارتش استخوانی در گلوی استکبار است
وی ارتش را مانند استخوانی در گلوی استکبار دانست و افزود: تنها ارتشی که به هیچ جا وابسته نیست و خود کفا است، ارتش جمهوری اسلامی ایران است که پیشرفت‌های تکنولوژی زیادی داشته است و دستاوردهای آن را امروز می بینیم که چگونه هم در نیروی دریایی و هم در نیروی هوایی و همچنین تانک ها و نفربرهای پیشرفه ای که ساخته است در رزمایش ها لرزه بر اندام دشمنان می‌اندازد.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با اشاره به وابستگی ارتش کشورهای منطقه به آمریکا، خاطرنشان کرد: در آماری که دیدم نشان می داد که ارتش ایران بعد از اوکراین در رده 22 جهان است و عربستان سعودی در رده 25 و سوریه 26 ام است؛ معیار این مؤسسه گلوبال این است که 50 فاکتور از قبیل جمعیت و تولید ناخالص ملی و جغرافیا و ...  را در نظر می‌گیرد و رتبه می‌دهد و این چیزی است که خود انها می گویند و مطمئنا ما از این که آمار آنها می گوید جایگاه بالاتری داریم. ارتش ایران مردمی، مکتبی و بازدارنده است.

وی با اشاره به ویژگی های ارتش جمهوری اسلامی ایران، یادآور شد: ارتش ما مردمی است و به گفته فرمانده کل قوا مکمل سپاه و بسیج است؛ این مدل که ارتش در کنار نیروهای مردمی باشد و همدیگر را پوشش بدهند در عراق هم پیاده می‌شود و موفقیت های زیادی به دست آورده؛ در حقیقت صدور انقلاب این است که چنین دستآورد هایی را به دیگر کشورها صادر کرده‌ایم.

امام جمعه پردیسان دیگر ویژکی ارتش جمهوری اسلامی ایران را مکتبی بودن آن دانست و ابراز داشت: این که  ارزشهای دینی در ارتش تعلیم می‌شود و فرماندهان ارتش نماز شب می خوانند و روزه می‌گیرند و اعتکاف می‌روند نشانه مکتبی بودن ارتش است.

وی با اشاره به دیدار هفته پیش رهبری با نیروهای نظامی، افزود: رهبر فرمودند که ما باید روز به روز قوی تر بشویم و رزمایش داشته باشیم تا دشمن از ما بترسد و این نشانه ارتش قوی است؛ ارتشهایی که برعلیه یمن ائتلاف کردند و امروز در سازمان کنفرانس اسلامی جمع شده اند اگر در مقابل اسرائیل ائتلاف کنند مطمئنا پیروز خواهند شد؛ ولی امروزه به جان حزب الله افتادند و اسرائیل که علت تأسیس این سازمان بود فراموش شده است.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی خاطرنشان کرد: هنر این افراد این شده است که اردوغان که عامل پرورش و تقویت داعش است بر ضد تروریسم صحبت می کند؛ اگر هنری دارید بیاید با ایران که با داعش مقابله می کند ائتلاف کنید تا ببینید چگونه تروریسم از روی زمین محو می‌شود.

امام جمعه پردیسان ویژگی دیگر ارتش ایران را بازدارنده بودن آن دانست و ابراز داشت: این ارتش مانند ارتش آمریکا متجاوز و کودک کش نیست و علت آن هم این است که این ارتش تحت فرماندهی یک فقیه است و این فرمانده هوا و هوسی ندارد و ارتش اسلام است و روز به روز هم قوی‌تر می‌شود. امسال سال امر به معروف ونهی از منکر در پردیسان است.

وی با بیان این که ما امسال را در پردیسان سال امر به معروف و نهی از منکر اعلام کردیم، گفت: این یک غصه بزرگ برای ما است که نتوانستیم این مسأله را حل کنیم، باید با همکاری نیروهای نظامی مدیریتش را یکپارچه کنیم؛ اگر امر به معروف نکنیم اگر هزار نماز جمعه برگزار کنیم نخواهیم توانست کاری کنیم و خفه خواهیم شد.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر را همه گردن یکدیگر می‌اندازند، خاطرنشان کرد: امر به معروف مانند دیگر عبادات است و از فروع دین است و نیاز به قصد قربت دارد، اگر کسی اقدام نکند عفونت تمام جامعه اسلامی را خواهد گرفت؛ در سال اقدام و عمل باید نسبت به این منکر اقدام کنیم و نباید ستاد امر به معروف را مسؤول بدانیم و خودمان این واجب را عمل نکنیم.

وی خطاب به مردم گفت: من اخطار می‌کنم که مدینه فاضله‌ای که ما به دنبال آن هستیم فقط با امر به معروف و نهی از منکر محقق خواهد شد و باید به خاطر خدا و اسلام و مقام معظم رهبری یکپارچه شویم و کاری انجام دهیم؛ در هر مسجد ستاد امر به معروف باید مردم منطقه خود را امر به معروف کند و هیچ کس نباید شانه خالی کند زیرا این واجب هم عقلانی است هم شرعی است و هم قانونی است و اگر امر به معروف نباشد جامعه به فساد خواهد افتاد. حجت الاسلام والمسلمین قوامی در خطبه اول با اشاره به بخشی از خطبه 786 نهج البلاغه و تبریک لیلة الرغائب اظهار داشت: لیلة الرغائب شبی است که جوایز اهدا می‌شود و نماز دوازده رکعتی که در انسانهای مؤمن تجلی می‌کند.

وی با بیان این که از اعتکاف استقبال خوبی شده است و تمام ظرفیت پردیسان پر شده است، گفت: رغبت به معنای میل است و در رجب تجلی پیدا کرده است؛ سه ماه رجب و شعبان و رمضان فصل خود سازی است و باید در رجب و شعبان زیاد استغفار کرد تا با روحی پاک به رمضان که مهمانی خدا است وارد شویم.

امام جمعه پردیسان با اشاره به تولد امام جواد(ع) و امام هادی(ع) در ماه رجب، ابراز داشت: امام جواد(ع) خیلی به گردن ایرانیان حق دارد زیرا امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) را ایشان در ایران دفن کردند و بر ایشان نماز خواندند، عبارت یداه مبسوطتان که در قرآن آمده است را برخی مفسرین به امام جواد(ع) تعبیر کرده‌اند. عدل و جود از مبانی اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان این که جود و عدل از مبانی اقتصاد مقاومتی است، افزود: از امام علی(ع) پرسیدند که عدل بهتر است یا جود؟ ایشان فرمودند که عدل بهتر است زیرا جود به معنی وجود فقر است ولی عدل اگر در جامعه باشد فقری در کار نخواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با اشاره به تأکید شهید مطهری در کتاب سیری در نهج البلاغه بر اهمیت عدل، خاطرنشان کرد: کارگزاران ما باید عدالت را بر قرار کنند و شعار ندهند؛ زیرا حرف به تنهایی به جایی نمی‌رسد و این عدالت است که می تواند جامع را به سعادت و رفاه برساند.
ارسال نظرات