خبرهای داغ:

جشن ميلاد حضرت علي (ع) در كنگاور برگزار شد

جشن ميلاد با سعادت حضرت علي (ع) و بزرگداشت مقام پدر با حضور مردم ولايتمدار كنگاور در مسجد فاطميه (س) اين شهر برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۶۳۵۲۶
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کنگاور، در اين مراسم يكي از اساتيد حوزه علميه كنگاور گفت: انسان در توصيف شخصيت و جايگاه والا و رفيع اميرمومنان عاجز و ناتوان است.
حجت الاسلام رضا بيگلري بيان داشت: ويژگي اميرالمؤمنين علي (ع) اين است كه اين شخصيت توانسته، صفاتي را در بالاترين حد آن در خود ايجاد كند.
وي اضافه كرد: حضرت علي (ع) در جنگ از بزرگترين حماسه ‌سازان است و همين انسان كسي است كه مواد خوراكي را به دوش مي‌كشد و به فقراء مي‌رساند و در عرصه خانواده هم همسر و پدري مهربان و در عرصه سياست نيز سياست‌ مداري فوق‌العاده قوي از نظر عبادت و ... است كه اين ويژگي‌ها در يك نفر قابل جمع شدن نيست.
وي با بيان اينكه نهج‌البلاغه بخش بسيار اندكي از ميراث علمي امام علي‌ (ع) است كه به ما رسيده و ترجمه آن به زبان‌هاي مختلف بسيار مورد استقبال قرار گرفته، خاطرنشان كرد: ما با شخصيتي مواجه هستيم كه در تمام علوم عصر مي‌تواند در تمامي زمينه‌ها پاسخ دهد، اما سطح معرفت افراد آن زمان آن ‌قدر پايين بود كه آ‌نچنان كه بايد از اين مرد بزرگ بهره نبردند و با ابراز تأسف ما هم امروز از اين داشته عظيم درست بهره نمي ‌بريم.
مراسم جشن ميلاد حضرت امام علي (ع) در شبستان امام زاده ابراهيم (ع) كنگاور نيز برگزار شد و ذاكران اهل بيت (ع) به مولودي خواني و شعرخواني پرداختند.
در پايان اين مراسم، به 55 نفر از حاضرين كه نامشان برگرفته از نام مبارك حضرت علي ‌بن ابيطالب (ع) بود، جوايزي از سوي هيات منتظران موعود (عج) كنگاور و كانون فرهنگي هنري مسجد فاطميه (س) اين شهر اهدا شد.
شهرستان كنگاور در 94 كيلومتري شرق كرمانشاه قرار دارد.
ارسال نظرات