خبرهای داغ:
معاون پژوهشی و مطالعات راهبردی موسسه روایت سیره شهدا:

کتاب «شهدای مدافع حرم» تألیف می‌شود

معاون پژوهشی و مطالعات راهبردی موسسه روایت سیره شهدا از تألیف کتاب شهدای مدافع حرم در آینده خبر داد.
کد خبر: ۸۶۶۴۸۵۲
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام محمدباقر نادم، با اشاره به فعالیت‌های موسسه روایت سیره شهدا اظهار کرد: مخاطب اصلی موسسه راویان روحانی و علاقه‌مندان به حوزه جهاد و شهادت هستند که معاونت پژوهش در این زمینه تولید و تدوین آثار علمی و پژوهشی برای تامین نیازهای فکری و معرفتی موسسه و عموم مجموعه‌های فعال در حوزه جهاد و شهادت را به عهده دارد.

وی خاطرنشان کرد: تولید و تدوین آثار علمی و پژوهشی مورد نیاز برای تامین منابع آموزشی و مهارتی مرکز تخصصی جهاد و شهادت از فعالیت‌های دیگر است که این مرکز ذیل موسسه تاسیس شده و در زمینه آموزش و تربیت راویان روحانی فعالیت می‌کند.

معاون پژوهشی و مطالعات راهبردی موسسه روایت سیره شهدا با اشاره به پایگاه اطلاع‌رسانی جامع راویان گفت: این پایگاه به عنوان پایگاه اصلی تولید محتوای کاربردی برای راویان است، زیرا جای یک پایگاه محتوایی برای تامین متن برای راویان خالی بود، در سایت روایتگر تمهیداتی اندیشیده شده که گروه‌های تخصصی پژوهشگر در حوزه‌ها و موضوعات مختلف به صورت تخصصی تولید محتوا کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این سایت محتوا به صورت متن خام و بسته‌های چند رسانه‌ای در قالب صوت، تصویرهای متناسب، اینفوگرافی و سوژه‌های سخن دسته‌بندی شده و به روش تخصصی فن بیان به راوی ارائه می‌شود.

نادم عنوان کرد: پایگاه اطلاع‌رسانی روایتگر چندین سال در جشنواره دیجیتال انقلاب اسلامی حائز رتبه برتر شده و امسال فاز دوم ارتقای سایت را رونمایی کردیم.

وی با بیان اینکه اعتقاد داریم نسل جوان و مخاطب در برهه‌ای از زندگی است که در اوج کمال‌طلبی و الگوپذیری است، گفت: از همین زاویه با معرفی عناصر عینی و عملی دفاع مقدس می‌توانیم کامل‌ترین و موفق‌ترین مصادیق زندگی سعادتمندانه را به جوان معرفی کنیم.

معاون پژوهشی و مطالعات راهبردی موسسه روایت سیره شهدا با بیان اینکه در حوزه شهدای مدافع حرم کار جدی صورت نگرفته بود، گفت: خلأ در محتوایابی برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) وجود داشت، جزوه‌ای با عنوان مسافران حرم عقیله تولید شده که مشتمل بر خاطرات، مضامین، مفاهیم دفاع، ارزش، ضرورت دفاع از حرم، حریم ولایت و سوژه‌های سخن در امر روایتگری برای شهدای مدافع حرم است.

وی خاطرنشان کرد: این جزوه در اردوی راهیان نور عرضه شد که مورد استقبال قرار گرفت، تیمی نیز در همین موضوع تشکیل شده تا در زمینه شهدای مدافع حرم به تولید و تدوین کتاب بپردازند.
ارسال نظرات