خبرهای داغ:
استاندار خراسان جنوبی:

اقدامات مدیران در راستای اقتصاد مقاومتی مهمترین ملاک ارزیابی آن ها است

استاندار خراسان جنوبی گفت: مدیران موظف هستند هر هفته گزارش عملکرد خود را به دبیرخانه ارسال کنند زیرا اقدامات آن ها در راستای اقتصاد مقاومتی مهمترین ملاک ارزیابی آن ها خواهد بود.
کد خبر: ۸۶۶۵۶۷۱
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی،  وجه الله خدمتگزار، استاندار خراسان جنوبی در ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان اظهار کرد: باید پایان امسال برنامه قابل قبولی در خصوص شعار سال که همان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است ارائه کنیم و این میسر نمی شود مگر اینکه همه مسئولان و دلسوزان استان وارد میدان شوند.

 وی افزود: نکته بسیار خوبی که امسال صورت گرفته است این است که ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در معاونت اول ریاست جمهوری ، ماموریت ها و وظایف هر یک از وزارتخانه ها را احصاء و به آن ها ابلاغ کرده است.

 استاندارخراسان جنوبی خاطر نشان کرد: مدیران استانی باید ضمن اارتباط با مسئولان کشوری خود ابلاغیات را دریافت کنند و آنها را بومی سازی کرده و سهم خراسان جنوبی را از این وظایف مشخص کنند و برای به سراجام رسیدن آن ها تلاش خود را صورت دهند.

 خدمتگزار با بیان اینکه باید در سال جاری برنامه های قابل قبولی در راستای تحقق شعار سال ارائه کنیم، تصریح کرد: در این راستا تمامی مدیران در تمام بخش ها و رده ها باید ستاد اقتصاد مقاومتی استان را همراهی کنند.

 وی به برخی از وظایف مشخص شده در این زمینه در کشور اشاره کرد و افزود: در حوزه وزارت نیرو در سال جاری باید تمامی روستاهای ۱۰ تا ۲۰ خانوار در سطح کشور برق رسانی شوند؛ این در حالیست که تکمیل و بهره برداری از ۵۰ هزار هکتار شبکه آبرسانی مدرن و زهکشی شبکه های آبرسانی از دیگر وظایفی است که برای این وزارتخانه در کشور مشخص شده است.

 استاندارخراسان جنوبی تامین آب شرب ۲ هزار روستا با ۲۱ میلیون نفر جمیعت را از جمله وظایف مشخص شده برای وزارت نیرو دانست و بیان کرد: تکمیل و بهره برداری از ۲۶ تصفیه خانه آب شرب در سطح کشور، از دیگر مواردی است که در ماموریت های این این وزارتخانه پیش بینی شده است.

 خدمتگزار شناسایی و حذف قوانین مزاحم در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی را از وظایف مشخص شده در حوزه معاونت حقوقی ریاست جمهوری دانست و ادامه داد: به همین تناسب در استان ما نیز قوانین و مقرراتی که ممکن است اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی را با مشکل و یا با کندی مواجه کند باید شناسایی  شوند و به دبیرخانه ارسال گردد تا در جهت رفع آن تلاش کنیم.

 وی پیاده سازی نظام حمایت از شرکت های دانش بنیان، طراحی الگوی رسانه ای تشویق ومشارکت عمومی در تولید ملی و اصلاح الگوی مصرف و اجرای آن و ترویج و تقویت رفتارهای اقتصادی بایسته در خانوارها و فعالان اقتصادی را از جمله وظایفه رسانه ملی برشمرد.

 استاندارخراسان جنوبی احداث و تکمیل شبکه های زهکشی، تامین نهادهای مورد نیاز در بخش کشاورزی و افزایش تولید و نوسازی و بازسازی واحدهای گلخانه ای، رونق بخشی به بازار مسکن و تکمیل و بهره برداری از راه آهن کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب را نیز از جمله مهمترین برنامه های وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد.

 خدمتگزار با بیان اینکه مدیران استان نباید منتظر باشند که استانداری برای آن ها موضوع تهیه و ارائه کند، ادامه داد: مدیران باید در اسرع وقت بطور جد پیگیر سهم استان از برنامه های ارائه شده بوده و در راستای اجرایی کردن آن ها برنامه ریزی و تلاش بسیاری داشته باشند.

 وی خاطر نشان کرد: اگر مسئولان در زمان مناسب نسبت به دستوالعمل ها و اجرای آن اقدام نکنند مطمئنا عذر آن‌ها غیر قابل قبول خواهد بود و باید جوابگو باشند.

 استاندارخراسان جنوبی با اشاره به اینکه اجرایی کردن موضوعات اقتصاد مقامتی برای هر دستگاه یکی از مهمترین ملاک های ارزشیابی مدیران است، بیان کرد: دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی در استان باید بطور مدون و در یک برنامه زمان بندی مشخص گزارش اقدامات انجام شده از سوی دستگاه ها ، مشکلات موجود در این زمینه و نیز پیشنهادات قابل اجرا از سوی آنها را اخذ و به ستاد ارائه نماید.

 خدمتگزار ادامه داد: وضعیت مسکن دچار یک رکود جدی است و در این رابطه باید شهرداری ها موضوعات را شناسایی و جمع بندی کرده و در جهت برطرف شدن آن اقدام کنند.

 وی با اشاره به اینکه مسئولان باید به طور مرتب از اقدامات خود گزارش دهند خاطر نشان کرد: مدیران استانی پیگیری کنند تا اگر در اجرا دچار مشکل هستیم راه هایی ارائه دهند تا با هم فکری یکدیگر موانع را برطرف کنیم.

 استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در جلساتی که در مرکز برگزار شد زمینه تشویق سرمایه گذار به مناطق محروم مورد بحث قرار گرفت، تصریح کرد: برخی از صنایع با دیگر ارگان ها مانند بانک ها، تأمین اجتماعی و.... دچار مشکل هستندکه باید مسئولان ورود پیدا کرده و در جهت برطرف شدن آن ها اقدام کنند.

 خدمتگزار بیان کرد: برطرف شدن مشکل واحدهای تعطیل و نیمه فعال باید از جمله مهمترین برنامه های مدیران استان باشد تا به مرور اشتغال شکل گیرد.

 وی با اشاره به اینکه گزارشات مدیران در هر هفته نشانگر این خواهد بود که بدانیم این نوع نشست ها چه دستاوردهایی به همراه دارد، ادامه داد: باید هرچه سریع تر مشکلات استان را شناسایی کنیم و آن ها را به نتیجه برسانیم و این موضوع از جمله دستورات این جلسات خواهد بود.

 استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: بیشترین تمرکز مدیران باید بر روی اقتصاد مقاومتی باشد که در این راستا از کارشناسان دعوت به عمل آوردند و نظر آن ها را جویا شوند.

 خدمتگزار جلوگیری از موازی کاری در این زمینه را مورد تاکید ویژه قرار داد و افزود: مدیران باید خود شخصاً پیگیر اجرای برنامه ها و سیاست های ابلاغی در این زمینه باشند و از ارجاع آنها به مدیران پایین دستی و یا کارشناسان پرهیز کنند.

منبع: خاورستان

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها