خبرهای داغ:
فلاحت پیشه:

بی‌تفاوتی وزارت بهداشت توهین به مردم کرمانشاه است/آقای رئیس‌جمهور حقوق شهروندی مردم این دیار چه شد؟

منتخب مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس دهم با انتقاد از بی‌تفاوتی وزارت بهداشت در مقابل اپیدمی مرموز بهداشتی در استان کرمانشاه گفت: دولت قادر به ایجاد امنیت روانی برای بیش از یک‌هزار ایرانی نبوده است.
کد خبر: ۸۶۶۵۸۷۳
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اسلام آبادغرب، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه اظهار کرد: حدود چند هفته از اپیدمی مرموز و فراگیر بهداشتی در استان کرمانشاه به ویژه در اسلام‌آباد غرب می‌گذرد و هنوز وزارت بهداشت اقدام خاصی در این خصوص انجام نداده است.فلاحت‌پیشه این بی‌تفاوتی را توهین به مردم استان کرمانشاه عنوان کرد و بیان داشت: اپیدمی از اسلام‌آباد غرب شروع شد و به سایر شهرستان‌های استان کرمانشاه کشیده شد و این در حالی است که وزارت بهداشت در سال، 9 هزار میلیارد تومان با عنوان طرح تحول سلامت دراختیار می‌گیرد و بودجه‌ای که تقریباً برابر کل ردیف‌های عمرانی سالیانه کشور است، توانسته منجر به امنیت ذهنی برای 300 هزار ایرانی شود.

 

منتخب مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس دهم خاطرنشان کرد: متأسفانه 300 هزار نفر از مردم کرمانشاه دچار ناامنی ذهنی و دغدغه بیماری عزیزانشان هستند و ناتوانی علمی وزارت بهداشت در تشخیص، درمان و پیشگیری از این اپیدمی مرموز، هر روز در افزایش ناامنی ذهنی مردم و شایعه گسترش این بیماری در سایر نقاط استان نقش افزاینده دارد.

 

استاد علوم سیاسی دانشکده علامه طباطبایی تهران با طرح سؤال از وزیر بهداشت که چه اقدامی در عمل به وظیفه خود انجام داده‌اید، گفت: آقای وزیر بهداشت! اگر بیماران طبق قانون به دیوان عدالت اداری شکایت کنند، می‌دانستید محکوم هستید؟

 

وی با ابراز تعجب نسبت به اینکه به رغم فریادهای بیماران و مردمان مظلوم این دیار، چرا فقط یک سفر فرمایشی معاون وزیر بهداشت به بیمارستان در اسلام‌آباد غرب صورت گرفته، گفت: هیچ پزشک متخصصی به این بیمارستان نیامد و مسئولان کشوری، پرسنل خدوم بیمارستان را دست‌تنها در مقابل یک اپیدمی منطقه‌ای رها کردند.

 

فلاحت‌پیشه تأکید کرد: بنده متأسفم، هنوز یک ماه تا مجلس نهم مانده و وظیفه هر نماینده‌ای بود که با سؤال از وزیر، او را به خاطر بی‌تفاوتی به مجلس بکشاند و اکنون با توجه به بی‌تفاوتی وزارتخانه، روی صحبت من با رئیس‌جمهور است. رئیس‌جمهور در گزارش صد روزه اول دوران ریاست‌جمهوری خویش که تنها گزارش رسمی دولت یازدهم بوده، را به سند حقوق شهروندی اختصاص داد.

 

وی خواستار شد تا رئیس‌جمهور بررسی کند که در چند هفته اخیر، مردم استان در مقابله مظلومانه با این بیماری چقدر حقوقشان ضایع شده است.

 

فلاحت‌پیشه تصریح کرد: مردم برخلاف قوانین در هنگام اضطرار مجبور هستند هزینه پیشگیری و درمان این اپیدمی را بدهند که کم‌کاری مسئولان دولتی در شیوع آن محسوس است.

 

براساس این گزارش، طی چند هفته اخیر، یک عامل ناشناخته در آب شرب شهرستان‌های مختلف استان کرمانشاه موجب بروز بیماری گسترده شده که عوارضی همچون اسهال شدید در شهروندان ایجاد کرده و هنوز مقامات دولتی علت این بیماری را تشخیص نداده و اقدامی برای کنترل آن انجام نداده‌اند.


منبع: فارس

ارسال نظرات