خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی سپاه نهاوند خبر داد

اشتغال 164 نفر در عرصه صنایع تبدیلی در نهاوند

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه نهاوند با اشاره به آموزش‌های بسیج سازندگی و ارائه تسهیلات در عرصه‌های مختلف گفت: طی سال گذشته در زمینه فرآوری لبنیات و صنایع تبدیلی 164 نفر مشغول فعالیت شده‌اند.
کد خبر: ۸۶۶۷۸۶۶
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محسن رحیم‌پور اظهار داشت: بر اساس ابلاغ فرماندهی معظم کل قوا بسیج سازندگی در دو سال اخیر به عرصه‌های اقتصاد مقاومتی و یا اقتصاد خرد خانوار و صنایع تبدیلی ورود پیداکرده است.

وی گفت: خوشبختانه بسیج سازندگی سپاه ناحیه نهاوند در سال گذشته یک میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار مصوب دریافت کرده که با توجه به درخواست‌ها و حجم استقبال افراد جویای کار مبلغ 800 میلیون تومان از طریق بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان مجدداً تخصیص داده‌شده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه نهاوند اظهار کرد: تسهیلات اعطایی بسیج سازندگی شهرستان نهاوند طی سال گذشته در عرصه‌های پرورش ماهیان سردابی و گرمابی، کشت گیاهان دارویی از جمله زعفران، چند قلو کردن دام‌های سبک، پرورش انواع ماکیان همچون بلدرچین و بوقلمون، پرورش زنبورعسل و تولید عسل، فراورده‌های لبنی و صنایع تبدیلی ورود پیداکرده است و در مجموع 2 میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان اعطا کرده است.

وی افزود: میزان پرداخت تسهیلات برای هر طرح با توجه به حجم فعالیت‌ها از 5 تا 30 میلیون تومان در نظر گرفته‌شده و کارشناسان جهاد کشاورزی و فنی و حرفه‌ای با تعامل سازنده از ابتدایی‌ترین مراحل تا پایان روند تولید و نتیجه‌گیری نسبت به مشاوره و راهنمایی افراد اقدام می‌کنند.

رحیم‌پور بابیان اینکه در سال گذشته در خصوص فرآوری لبنیات و صنایع تبدیلی 164 نفر مشغول فعالیت شده‌اند، گفت: مهم‌ترین اقدامی که از سوی بسیج سازندگی در خصوص اعطای تسهیلات انجام می‌شود آموزش قبل از پرداخت هرگونه تسهیلات به‌منظور جلوگیری از متضرر شدن افراد است.

وی گفت: در این زمینه در سال گذشته 773 نفر از روستاییان برای ورود به فعالیت در عرصه‌های موردنظر بسیج سازندگی توسط فنی و حرفه ‌ای و اداره جهاد کشاورزی شهرستان آموزش‌دیده‌اند که منجر به صدور گواهی‌های و مجوزهای مربوط به فعالیت آن‌ها شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار