خبرهای داغ:
دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان:

اساسی‌ترین دغدغه قشر کارگر حمایت از اشتغال است

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان اساسی‌ترین دغدغه قشر کارگر را حمایت از اشتغال دانست و تصریح کرد: با برقراری امنیت اشتغال، صادرات و تولید بزرگترین مشکل کشور در حوزه اشتغال حل می‌شود.
کد خبر: ۸۶۶۴۰۲۳
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، چنگیز اصلانی امروز در جمع خبرنگاران، از ارائه آموزش‌های کوتاه‌مدت به 3 هزار و 61 نفر در خانه کارگر این استان طی سال گذشته خبر داد و بیان داشت: استان همدان پنجمین خانه کارگر کشور در ارائه آموزش‌های کوتاه‌مدت به متقاضیان است.

ویاز احداث مراکز استراحتگاهی خانه کارگر در سطح استان خبر داد و اظهار کرد: در استان‌های بزرگ کشور مراکز استراحتگاهی کارگران وجود دارد و در حال پیگیری برای احداث این مراکز در همدان نیز هستیم.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان به احداث مساکن برای کارگران استان اشاره کرد و افزود: تاکنون 600 واحد مسکن تکمیل شده و در اختیار کارگران قرار گرفته است و هم‌اکنون نیز در حال احداث دو پروژه 96 و 24 واحدی در استان هستیم.

وی از عضویت فعال 40 هزار نفر در خانه کارگر این استان خبر داد و خاطرنشان کرد: طی سال گذشته یک هزار و 639 نفر عضو یکساله، یک هزار و 343 نفر عضو سه ساله و 21 نفر نیز عضو 5 ساله پذیرش شده است.

اصلانی به برنامه‌هایی اجرایی خانه کارگر در استان به مناسبت هفته کار و کارگر اشاره کرد و گفت: یک‌شنبه 5 اردیبهشت به نام کارگران امام(ره) و انقلاب نامگذاری شده است که برحسب وظیفه ارائه گزارشی به محضر مقام معظم رهبری خواهیم داشت و با حضور در مزار شهدا، نام و یادشان را گرامی می‌داریم.

وی با بیان اینکه هیچ یک از دیدارهای اعضای خانه کارگر استان تشریفاتی و سمبلیک نیستند، تصریح کرد: روز دو‌شنبه 6 اردیبهشت به نام کارگر، کار و نشاط اجتماعی نامگذاری شده که از جمله برنامه‌های این روز دیدار اعضای خانه کارگر استان با استاندار و فرماندار است.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان گردهمایی بازنشستگان و بیمه‌شدگان خانه کارگر در بیمارستان تأمین اجتماعی همدان را از دیگر برنامه‌های این هفته عنوان کرد و افزود: در این مراسم از مقام کارگران تجلیل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: گردهمایی با تشکل‌های کارگر در استان، دیدار کارگران با مقام معظم رهبری، اجرای مراسم انس با قرآن در سازمان تبلیغات اسلامی با حضور زنان و مجموعه افرادی که در ثنای قرآنی فعالیت دارند و حضور در مراسم نماز جمعه از دیگر برنامه‌های خانه کارگر به مناسبت این هفته است.

اصلانی از برگزاری راهپیمایی برای بیان مشکلات قشر کارگر خبر داد و تصریح کرد: این راهپیمایی در برخی استان‌های کشور انجام می‌گیرد همچنین در استان همدان در حال رایزنی برای برگزاری این راهپیمایی هستیم.

وی ادامه داد: مراسم تجلیل از کارگران استان نیز در تالار فجر همدان در روز پنج‌شنبه با حضور استاندار انجام خواهد گرفت.

* عدم فرهنگ‌سازی و مدیریت خودپسندانه از مهمترین علل محقق نشدن اقتصاد مقاومتی

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان به مشکلات این قشر اشاره و تصریح کرد: نبود امنیت شغلی برای کارگران، کم بودن حقوق و مزایای این افراد، قراردادی بودن آنها، عدم استقلال درمان تامین اجتماعی و عدم اجرایی شدن قانون در وصف تشکل‌های کارگری از جمله مشکلات این قشر است.

وی در خصوص اجرایی نشدن قانون در وصف تشکل‌های کارگری گفت: گرچه حضور تشکل‌های کارگری در همدان تشریفاتی بوده اما واقعیت این است که همانگونه که از سرمایه‌دار حمایت می‌شود، باید از قشر کارگر نیز حمایت شود به طوری که در کارخانه‌هایی با بیش از 35 نفر کارگر، شورای کارگری و زیر 35 نفر کارگر نیز نماینده کارگر حضور داشته باشد.

اصلانی از اجرایی نشدن قانون در وصف مشاغل سخت و زیان‌آور را از دیگر مشکلات این قشر خواند و افزود: اکنون 420 پرونده مشاغل سخت و زیان‌آور در استان همدان تشکیل شده که از مسئولان می‌خواهیم در راستای حفظ و حراست از اجرایی شدن قانون ملاحظه‌کاری را کنار بگذارند و واقع‌بینانه به قضایا بنگرند.

وی حمایت از بهداشت و ایمنی کارگران، تولید ملی و بیکاری و اشتغال را از دیگر مشکلات این قشر دانست و ادامه داد: عمل به اقتصاد مقاومتی از موضوعات بسیار با اهمیت برای قشر کارگر است که با اجرایی شدن آن کمک بزرگی به معیشت کارگران و حتی کارفرمایان می‌شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان اساسی‌ترین دغدغه قشر کارگر را حمایت از اشتغال دانست و تصریح کرد: با برقراری امنیت اشتغال، صادرات و تولید بزرگترین مشکل کشور در حوزه اشتغال حل می‌شود.

وی در خصوص برشمردن برخی از مشاغل در حوزه مشاغل سخت تصریح کرد: قرار دادن مزایایی برای مشاغل سخت به معنای سوءاستفاده برخی از این مشاغل نیست چرا که در مشاغل سخت و زیان‌آور ابتدا از امور مذکور عیب‌زدایی می‌شود و در صورتی‌که راهکار و تکنولوژی لازم برای حل مشکلات موجود در شغل نبود، آن را جزء مشاغل سخت و زیان‌آور محسوب می‌کنند.

اصلانی در خصوص صحت و سقم آمار اشتغال، اظهار کرد: بهترین آمار برای اشتغال، خروجی لیست بیمه تامین اجتماعی است بنابراین آمارهایی که بر مبنای تامین اجتماعی و بیمه‌شدگان باشد، دارای صحت و سقم است.

وی درخصوص علت عدم پیشرفت در حوزه‌های اقتصاد مقاومتی گفت:عدم فرهنگ‌سازی مناسب، اتکای زیاد به نفت و مدیریت به شیوه خودپسندانه و نه به شیوه مشورت‌پذیری از مهمترین مشکلات برای محقق نشدن امر اقتصاد مقاومتی است.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان یادآور شد: خانه کارگر استان همدان نه تنها هیچ‌گونه کوتاهی در عمل به اقتصاد مقاومتی نمی‌کند بلکه حمایت‌های لازم را برای تحقق این امر دارد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات