"مساجد سنگر دین هستند"

تمسک به اخلاق نبوی مهم ترین پیام بعثت است

امام جمعه کمیجان گفت: عید سعید مبعث، سرچشمه و سرآغاز جریان هدایت بشری است و تمسک به اخلاق نبوی مهم ترین پیام بعثت حضرت رسول(ص) است.
کد خبر: ۸۶۷۱۲۹۸
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، حجت‌الاسلام علی‌اصغر کمیجانی در جمع پاسداران و کارکنان آموزش و پرورش کمیجان ضمن تبریک به مناسبت هفته معلم و عید بزرگ اظهار داشت: خداوند رحمان رحیم، با فرمان "اقراء بسم ربک الذی خلق" آخرین پیامبر و حجت خود را برانگیخت و با گشودن همه پنجره‌های نور عرش بر فرش، مبارک‌ترین و ارجمندترین واقعه هستی را رقم زد.

وی افزود: خداوند تعالی در آیات بسیاری به موضوع مبعث نبی اکرم (ص) اشاره فرموده و اهداف بسیاری را برای پیامبر(ص) ترسیم کرده که از جمله آنان، تفسیر و تبیین آیات قرآن کریم است.

امام جمعه کمیجان تصریح کرد: پیامبر(ص) در دورانی که شرک و بت پرستی بر جامعه عرب سایه افکندهد بود مردم آن دروان را از حالت شرک و بت پرستی خارج کرد و در مدت بعثت، از آنان انسان‌هایی ساختند که حاضر شدند در راه خدا از جان و همه چیز خود بگذرند.

امام جمعه کمیجان با اشاره به ماموریت‌های عقیدتی سیاسی در سطح سپاه گفت: آموزش های عقیدتی سیاسی در سطح نیروهای مسلح سبب پرورش نیروهای متعهد و کارآمد می‌شود و بصیرت افراد را ارتقاء می‌دهد.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس در بیشتر سنگرها یک روحانی به عنوان مسئول عقیدتی و تبلیغات بود که به ترویج مسائل دینی و مذهبی می پرداخت، در جبهه‌های دفاع مقدس نیروهای عقیدتی و تبلیغاتی جایگاه ایثار و فداشدن را به رزمندگان نشان می دادند رزمندگان نیز با بصیرتی که در این مسیر پیدا می‌کردند با تمام وجود و برای رضای خداوند می‌جنگیدند .

حجت‌الاسلام کمیجانی با اشاره به سخن حضرت امام راحل گفت: امام خمینی(ره) فرمودند "مردم انقلاب اسلامی بهتر از مردم عصر ظهور اسلام هستند چراکه عقیده پاکی دارند" از این‌رو می‌بایست در زمینه پرورش و رشد تفکرات اعتقادی مردم تلاش کرد باید مانند شهید مطهری در زمینه روشنگری مردم در این زمانه که جنگ نرم دشمن غوغا می کنند ایستادگی کرد .

امام جمعه کمیجان تصریح کرد: شما پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سربازان امام زمان(عج) باید در زمینه بالا بردن بینش اعتقادی و مذهبی تلاش کنید و سطح آمادگی اعتقادی را در جامعه بالا ببرید، سپاه پاسداران ،سپاه امام زمان است و هر لحظه لبیک گوی نائب بر حق امام زمان(عج) و ولی‌فقیه زمان است.

وی نقش حلقات صالحین بسیج را موثر دانست و افزود: باید تلاش کنیم که مساجد به عنوان سنگر دین با حضور جوانان پر شود، این کار با حلقات صالحین که یکی از طرح های بسیار خوب بسیج است میسر می شود، در این حلقات باید برای افزایش سطح اعتقادی نوجوانان و جوانان تلاش شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات