خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی کرمانشاه:

بسيج سازندگي مرجع درخواست هاي عمراني مردم است

رئيس سازمان بسيج سازندگي استان کرمانشاه گفت: اين سازمان با مهرباني به مناطق دورافتاده و محروم مي رود و امروز پناهگاه و مرجع درخواست هاي عمراني مردم شده است.
کد خبر: ۸۶۷۱۹۴۱
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲
سرهنگ منصور فتاحي در گفتگو با خبرگزاری بسیج از کرمانشاه به مناسبت هفته بسیج سازندگی، دستاوردهاي سازمان بسيج سازندگي استان را در سال 94 تشريح كرد.

*حوزه اقتصاد مقاومتي و اشتغال
وي گفت: سازمان بسيج سازندگي كرمانشاه در سال 94 به بيش از سه هزار نفر آموزش رايگان در عرصه هاي اقتصاد مقاومتي ارايه و يك هزار و 700 پايگاه كارآفريني نيز ايجاد كرده است.
فتاحي اضافه كرد: همچنين بيش از 270 ميليارد ريال تسهيلات سهل الوصول توسط بانك مهر اقتصاد پرداخت شده است.

*حوزه عمراني
رئيس سازمان بسيج سازندگي كرمانشاه اظهار كرد: در سال 94 بيش از 830 پروژه عمراني در مناطق محروم و دور افتاده استان با 70 ميليارد ريال هزينه از محل اعتبارات قرارگاه محرويت زدايي سپاه پاسداران انجام شده است.
وي گفت: بخش محروم سرفيروزآباد با گذشت 37 سال از انقلاب اسلامي همچنان مشكل آب دارد و هم اكنون قرارگاه سازندگي سپاه در مرحله پاياني آب رساني به اين منطقه است.

* طرح هجرت
فتاحي اظهار داشت: در راستاي خواسته مقام معظم رهبري مبني بر پركردن اوقات فراغت جوانان، در سال 94 چهار هزار نفر از دانش آموزان را در قالب گروه هاي 10 نفره سازماندهي كرديم و توانستيم 486 مدرسه را در سطح استان مرمت و نوسازي كنيم.

* حوزه بهداشت و سلامت
وي افزود: بخش ديگري از وظايف سازمان اعزام تيم هاي پزشكي به مناطق محروم استان است كه در اين راستا در سال گذشته علاوه بر ويزيت و توزيع رايگان دارو در مناطق محرم استان، كلينيك تخصصي دندانپزشكي را با همكاري بسيج جامعه پزشكي در گيلانغرب بر پا كرديم.

* گروه هاي جهادي
فتاحي گفت: در سال 94 بيش از 14 هزار جهادگر به مناطق محروم استان اعزام كرديم و 560 خانه نيازمند، 34 خانه عالم و 26 مدرسه تعمير و بازسازي شده است.
رئيس سازمان بسيج سازندگي كرمانشاه، غني سازي اوقات فراغت جوانان، كمك به توسعه و سازندگي كشور و كمك به ايجاد اشتغال با هدف اشاعه فرهنگ كار و كوشش را از اهداف اين سازمان عنوان كرد.
ارسال نظرات