خبرهای داغ:
رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن:

رفتارها و کردارهای امام حسین(ع) برای همه نسل‌ها حجت است

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن گفت: تمام جوامع بشری به وجود امام حسین(ع) نیازمند هستند، بنابراین این امام بزرگوار الگویی همیشگی بوده و سبک رفتارها و کردارهای ایشان حجت است.
کد خبر: ۸۶۷۴۲۸۱
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام محمدصادق یوسفی‌مقدم ضمن تبریک سالروز ولادت امام حسین(ع) اظهار کرد: سبک زندگی ایشان برای جامعه اسلامی در همه زمان‌ها حجت است و هر فرد مدعی پیروی از پیامبر اکرم(ص) و مکتب اسلام است، باید امام حسین(ع) را الگوی خود قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: باید بررسی شود انسان در زندگی خود به چه چیزهای احتیاج دارد و این احتیاج‌ها در تمام زندگی چگونه نقش ایفا می‌کند، باید در نظر داشت سبک زندگی امام حسین(ع) سبب برطرف شدن نیازهای حقیقی انسان در همه زمان‌ها می‌شود.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن با بیان اینکه انسان به آزادی و آزادمنشی همیشه نیازمند است، گفت: انسان دربند کسی است که از انسانیت خود فاصله گرفته، بنابراین آزادی و آزادگی از ویژگی‌های مورد نیاز همیشگی انسان بوده و حق‌طلبی و حرکت در مسیر حق از ارزش‌هایی است که انسان همیشه به آن احتیاج دارد.

وی خاطرنشان کرد: هیچگاه نیاز حق‌طلبی از انسان گرفته نمی‌شود، زیرا اگر آزادی و حق طلبی در جامعه بشری نباشد، آن جامعه زوال پیدا می‌کند و استعمارگران در آن جامعه حاکم می‌شوند و مردم را به بردگی می‌کشانند.

یوسفی‌مقدم عنوان کرد: ایثارگری از جمله ویژگی‌هایی است که انسان‌ها باید برای حفظ کیان جامعه و خانواده آن را داشته باشند بنابراین انسانیت‌های ایثارگران نقش تعیین‌کننده در ارتقا و تثبیت یک ملت ایفا می‌کنند.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) در بالاترین مرتبه توانست این ویژگی‌ها را عملی کرده و در زندگی خود مورد توجه قرار دهد، گفت: انسان‌ها به این ویژگی‌ها نیازمند هستند، بنابراین ما به الگو گرفتن از امام حسین(ع) در تمام نسل‌ها نیازمند هستیم، هیچگاه نیاز ما از امام حسین(ع) قطع نمی‌شود.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن خاطرنشان کرد: تمام جوامع بشری به وجود امام حسین(ع) نیازمند هستند، بنابراین این امام بزرگوار الگویی همیشگی بوده و سبک رفتارها و کردارهای ایشان حجت است.
ارسال نظرات