خبرهای داغ:

شعر شاعران کرمانشاهی پر از آموزه های اسلامی و عشق به ائمه است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: شعر شاعران کرمانشاهی پر از آموزه های اسلامی و عشق به ائمه است و در سطح کشور از جایگاه بالایی برخوردار است.
کد خبر: ۸۶۷۵۴۲۰
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، ابراهیم رحیمی زنگنه در همایش تجلی قرآن و حدیث در شعر شاعران کرمانشاهی افزود: شعر و ادبیات هر منطقه نمودی از فرهنگ آن منطقه است، در این میان شعر و دیوان شعر شاعران کرمانشاهی پر از تجلی های قرآنی و حدیثی است.
وی از شاعرانی همچون میرزا احمد الهامی، بیدل کرمانشاهی، شباب کرمانشاهی و ملک حسین خان کلیایی در تاریخ ادبیات شعر آیینی کرمانشاه نام برد افزود: کرمانشاه از نظر شعر آیینی قطب کشور است اما شاعران در جامعه و حتی دانشگاه های استان گمنام هستند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، به مداحان توصیه کرد که در آیین های مذهبی از شعر شاعران کرمانشاهی بیشتر استفاده کنند.
وی اظهار داشت: کرمانشاه در طول تاریخ دروازه ورود به سرزمین عتبات عالیات و جاده ابریشم بوده و عشق به اهل بیت و آموزه های اسلامی در دیوان شعری شاعران این منطقه موج می زند.
رحیمی زنگنه، با بیان اینکه 70 مقاله علمی در خصوص تجلی قرآن و عترت در شعر شاعران کرمانشاهی به همایش رسیده است، گفت: از این مقالات 30 مقاله به زبان کردی و 40 مقاله به زبان فارسی ارائه شده است.
وی با بیان اینکه اگر این همایش توانسته باشد 10 شاعر گمنام کرمانشاهی را به جامعه معرفی کند کار بزرگی انجام داده، گفت: 26 مقاله علمی از میان مقالات فرستاده شده برگزیده شده که از این تعداد 13 مقاله به زبان کردی و 13 مقاله به زبان فارسی انتخاب شده اند.
در پایان این مراسم از کتاب مجموعه مقالات همایش تجلی قرآن و حدیث در آیینه شعر کرمانشاهی رونمایی شد.
ارسال نظرات