خبرهای داغ:
آیت‌الله سعیدی:

مسؤولان از رفتاری که دشمن را به طمع می‌اندازد خودداری کنند

امام جمعه قم با بیان اینکه به صراحت اعلام می‌کنیم که به آمریکایی‌ها هرگز اعتماد نداشته و نخواهیم داشت، گفت: از مسؤولان انتظار داریم از رفتاری که دشمن را به طمع می‌اندازد خودداری کنند.
کد خبر: ۸۶۷۵۷۷۶
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم با بیان اینکه انسان متقی همه شؤون زندگی خود را امانت الهی می‌داند بیان کرد: جان انسان امانت الهی است و متعلق به خود انسان نیست و همانگونه که انسان حق ندارد به جان و مال دیگران آسیب برساند حق ندارد که به جان و مال خود نیز آسیب برساند.

وی با اشاره به اینکه انسان باید مراقب صرف کردن عمر، مال و وقت خود بوده و در محدوده شرع حرکت کند، اضافه کرد: نباید ساعت‌ها وقت افراد پای فضاهای مجازی تلف شود.

امام جمعه قم با بیان اینکه روش‌های کفار برای خاموش کردن نور خدا متنوع و گسترده بوده است، افزود: محاصره اقتصادی، توهین و تهمت، حمله نظامی و تحمیل جنگ بر مؤمنین، تحریک عوامل داخلی و ستون پنجم و منافقین، ایجاد اختلاف و تفرقه به ویژه بین شیعه و سنی، تلاش برای ایجاد فرقه‌های دروغین در موضوع مهدویت، تقسیم سرزمین‌های اسلامی به سرزمین‌های کوچک، اشغال سرزمین قدس قبله اول توسط صهیونیست‌ها و تصرف قبله دوم توسط وهابی‌های بی‌لیاقت، ترویج فرهنگ ابتذال و رواج فحشا و منکرات از اقدامات صورت گرفته برای خاموش کردن نور اسلام است.

وی بیان کرد: دشمنان اسلام بدانند که راه به جایی نخواهند برد و خداوند با ظهور حضرت مهدی(عج) نور خود را تمام کرده و بساط کفر و استکبار برچیده خواهد شد.

سعیدی با بیان اینکه یکی از مصادیق تقوا، رعایت تقوا در فضای مجازی است، اظهار کرد:‌ کسانی که به جواز شرعی و قانونی نشر یک مطلب دست نیافته‌اند باید از انتشار آن خودداری کنند.

وی با تبریک میلاد امام حسین(ع)، میلاد امام سجاد(ع) و حضرت ابوالفضل عباس(ع) گفت: امیدواریم که به حق مولود نیمه ماه شعبان با ظهور آن حضرت دنیا سراسر عدل و داد شود.

امام جمعه قم با اشاره به نام‌گذاری روز میلاد حضرت علی‌اکبر(ع) بیان کرد: جوانان باید از ایشان الگو گرفته و درس معرفت، ادب و اخلاق را از ایشان بیاموزند.

سعیدی با اشاره به 26 اردیبهشت سالروز اشغال فلسطین و اعلام موجودیت رژیم اشغالگر قدس بیان کرد: ‌این اشغال با توطئه انگلستان حیله‌گر صورت گرفت و بلافاصله از طرف آمریکا و شوروی به رسمیت شناخته شد. اکنون 68 سال است که فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها در خصوص این اشغال ننگین مبارزه و مذاکره می‌کنند ولی در طول مذاکرات جز تحقیر، آزار، شکنجه و اشغال سرزمین‌های بیشتر، توسعه شهرک‌های صهیونیست نشین و... عاید فلسطینی‌ها نشد.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها در این مذاکرات به منافع صهیونیست‌ها توجه داشتند و کمترین توجهی به منافع فلسطینی‌ها نداشتند. نمونه دیگر اعتماد به آمریکا قذافی است و وقتی که تسهیلات اتمی کشورش را به آمریکا داد، تحریم‌ها چند برابر افزایش یافت و خودش گرفتار ذلت و خواری شده و در نهایت کشته شد و امروز هم لیبی وضعیت نابسامانی دارد.

وی با اشاره به وضعیت اوکراین در اعتماد به آمریکا بیان کرد: آمریکایی‌ها قول دادند اگر اوکراین تسلیحات هسته‌ای خود را از بین ببرد 20 میلیارد دلار به این کشور کمک می‌کنند و پس از اقدام اوکراین، ابتدا گفتند که 2 میلیارد دلار می‌دهیم و در نهایت 20 میلیون دلار را در قالب فروش کالاهایی به اوکراین دادند.

امام جمعه قم تصریح کرد: آمریکا و اسرائیل به هیچ وجه به تعهدات خود پایبند نیستند و غربی‌ها هم در برابر تعهدات خود با توجه به موضع آمریکا، نصفه و نیمه عمل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه 2 میلیارد دلار از اموال کشور به سرقت رفته و تحریم‌های جدید علیه ایران وضع شده است، گفت: این شرایط نتیجه اعتماد به دولتی است که اساس آن بر پایه ظلم، برده کشی، قتل و غارت بنا نهاده شده است.

سعیدی با اشاره به اینکه ایران در مذاکرات به دنیا ثابت کرد که ما از موضع عزت، قدرت و حکمت اهل مذاکره هستیم و با دنیا تعامل می‌کنیم، افزود: ایران اسلامی اثبات کرد که اهل درگیری و شروع کننده جنگ نبوده و نخواهد بود و راه منطق را طی می‌کند و به هر کشور و دولتی که به ما احترام بگذارد، احترام می‌گذاریم و مذاکره کنندگان با این روند فضای مسموم که علیه ما در دنیا شکل گرفته بود را شکستند.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها در برابر حسن نیت مسؤولان ما سرقت اموال، وضع تحریم‌های جدید و ادامه تبلیغات اسلام هراسی و ایران هراسی را دنبال کردند و منطق آنها اینگونه نیست که حقی را به کشور ضعیف بدهند.

امام جمعه قم با اشاره به اوضاع کشور سوریه خاطرنشان کرد: کشورهای مزدور و خائن منطقه با حمایت آمریکا و صهیونیست‌ها چندین هزار نفر از مردم مظلوم این کشور را کشته و زیرساخت‌های این کشور را تخریب کرده‌اند و بر خلاف همه موازین کشورهای دنیا می‌گویند که بشار اسد نباید رئیس جمهور سوریه باشد.

وی با اشاره به حمایت ایران اسلامی، حزب‌الله و فاطمیون از ارتش سوریه بیان کرد: پیروزی‌های ارتش سوریه در برابر دشمنان به خاطر همراهی‌های ما بوده است و در روزهای اخیر هم در پی خیانت آمریکایی‌ها شاهد به شهادت رسیدن فرزندانی از لشکر مازندران بودیم.

سعیدی با بیان اینکه به صراحت اعلام می‌کنیم که به آمریکایی‌ها هرگز اعتماد نداشته و نخواهیم داشت، اظهار کرد: از مسؤولان انتظار داریم از رفتاری که دشمن را به طمع می‌اندازد خودداری کنند.

وی با اشاره به اجرای طرح امنیت اخلاقی توسط نیروی انتظامی افزود: از اجرای این طرح حمایت می‌کنیم و دستگاه‌های دیگر نیز باید نیروی انتظامی را در اجرای طرح یاری کنند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به سنگ‌اندازی حکام سعودی در مسیر اعزام زائران ایرانی به مراسم حج بیان کرد: آل‌سعود نشان داد که توان و لیاقت مدیریت حج را ندارد. مراجع عظام تقلید نیز در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فتوای خود را درباره حج در شرایط فعلی بیان کردند.

وی با اشاره به معرفی رئیس جدید سازمان صداوسیما اظهار کرد: امیدواریم که صداوسیما در مسیر استحکام و انسجام جامعه و در مسیر ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) گام‌های بلندی بردارد.
ارسال نظرات