خبرهای داغ:
آزادی از خرمشهر تا قدس/2

تقدیم 410 شهید از قاینات در دفاع مقدس/ تغییر ورق سیاسی کشور بعد از عملیات بیت المقدس

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قاین گفت: شهرستان قاینات در دوران دفاع مقدس 410 شهید تقدیم انقلاب کرده است و تقدیم 23 شهید امیر در آن دوران برای ما افتخار است.
کد خبر: ۸۶۷۸۲۸۵
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، سرهنگ حمیدرضا برات زاده در جلسه برنامه ریزی گرامیداشت سوم خرداد گفت: درخشان ترین دوران عمر انقلاب اسلامی دوران دفاع مقدس است و نه تنها ما بلکه آیندگان هم از این دوران به افتخار یاد خواهند کرد.

وی افزود: ویژگی خاص آن زمان قابل تکرار نیست و آن همه اخلاص، گذشت و جان فشانی در آن دوران بی نظیر بود و برگ زرین و درخشانی به یادگار ماند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قاین گفت: گل سر سبد دوران دفاع مقدس، آزاد سازی خرمشهر و عملیات بیت المقدس بود چراکه قطعه ای از خاک ایران در دست اجنبی بود و34 روز مقاومت جانانه زیر شدید ترین آتش دشمن و نیروهای خارجی کم نبود. لذا می توان از این عملیات به عنوان یکی از ماندگارترین ، مهم ترین و حساس ترین عملیات های دوران دفاع مقدس نام برد.

وی عنوان کرد: در این عملیات امداد های غیبی و معجزات در اوج بود و امداد غیبی و لطف خدای متعال و عنایت ائمه اطهار در این عملیات به عینه مشهود بود.

برات زاده اظهارداشت : در این عملیات وحدت فرماندهی را تجربه کرده بودیم وهمه نیروها حول محور فرمان حضرت امام(ره) به عنوان فرمانده کل قوا حرکت می کردند.

وی خاطر نشان کرد: اینکه امام فرمود" خرمشهر را خدا آزاد کرد" نشان می دهد لطف خدا و امداد غیبی در این عملیات بوده است و از دستاوردهای این عملیات همین وحدت بود که امروزه هم شاهد هستیم هرجا وحدت حول محور ولایت باشد پیروزی در هر عرصه ای از آنِ ما است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قاین ادامه داد: استقامت در راه هدف از دیگر موضوعاتی بود که در این عملیات به چشم می خورد و با این پیروزی ورق جنگ برگشت و تمام عملیات بین المللی تغییر کرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قاین بیان داشت: ورق سیاسی در کشور بعد از عملیات بیت المقدس و آزاد سازی خرمشهر جدای از ورق نظامی و جنگی تغییر کرد و سخن از پذیرش قطعنامه به سخن آمد و لذا جا دارد که این روز بزرگ گرامی داشته شود.

برات زاده با اعلام برنامه های گرامیداشت سوم خرداد گفت: صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در شهرستان با حضور نیروهای مسلح و بسیجیان نماد برگزاری مراسم سوم خرداد است که امسال این مراسم با حضور سردارغیاثی فرمانده سپاه استان در شهرستان برگزار خواهد شد.

وی افزود: افتخار ما این است که شهرستان قاینات در دوران دفاع مقدس 410شهید تقدیم انقلاب کرده است  و 23  شهید امیر در دوران دفاع مقدس برای ما افتخار است و لذا در این روز به پاس قدردانی از زحمات بیش از 10هزار رزمنده که به جبهه اعزام شده است از حداقل افراد تجلیل خواهد شد.

برات زاده ابراز داشت: در بین این رزمندگان آزاده ای داریم که 101ماه اسارت داشته است و جانبازی با 70درصد جانبازی و رزمنده ای که سابقه 50ماه حضور در جبهه را دارد که این افراد نیز در این روز تجلیل خواهند شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قاین عنوان کرد: دیدار با خانواده شهدای عملیات آزاد سازی خرمشهر و جانبازان این عملیات ، برگزاری شب شعر، نواخته شدن سرود پیروزی و مارش این عملیات همزمان با سراسر کشور راس ساعت 11همراه با رژه موتوری ، فضاسازی محیطی وبرپایی ایستگاههای صلواتی در ورودی شهر وسطح شهر قاین ، افتتاح گلزار شهدای ورزگ، رونمایی از تندیس شهید کاوه، برگزاری مسابقات دو ویژه نیروهای مسلح، برگزاری مسابقات چهار جانبه فوتسال و والیبال ویژه فتح خرمشهر از اهم برنامه های این ایام خواهد بود.

وی ادامه داد: همایش پیاده روی در آرین شهر، برگزاری جشن میلاد حضرت علی اکبر(ع) و هفته جوان، پیاده روی ورزشکاران شهر قاین و غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدا توسط ورزشکاران جوان، بهره برداری از چمن طبیعی شهید امین زاده، برگزاری مسابقات بومی محلی از دیگر برنامه هایی است که به همت اداره ورزش و جوانان شهرستان در ایام ولادت علی اکبر(ع) و هفته جوان که منتهی به عملیات فتح خرمشهر است در سطح شهرستان برگزار خواهدشد.

انتهای پیام/16

ارسال نظرات
پر بیننده ها