بمناسبت هفته جوان :

جامعه ورزش وجوانان استان با نماینده ولی فقیه در استان دیدار کردند.

بمناسبت هفته جوان جامعه ورزش و جوانان استان ، مدیرکل و معاونین و کارکنان اداره کل ورزش و جوانان ، روساء و نایب روسای هیات های ورزشی ، سمن های جوانان استان با آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرستان اراک دیدار کردند.
کد خبر: ۸۶۸۰۱۷۳
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵
خبرگزاری بسیج،مرکزی :گروه ورزشی

سعید ملکی مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی در این دیدار گفت: حل مشکلات جوانان نیازمند مساعدت همه دستگاه های اجرائی است.

سعید ملکی عنوان کرد: موضوع اشتغال وازدواج جوانان ومسکن از جمله مهمترین مشکلات جوانان محسوب می شود که حل آنها مساعدت تمامی دستگاه های اجرایی وهمت همه مسئولین را می طلبد.

وی به ادغام حوزه جوانان با ورزش در ساختاروزارت ورزش وجوانان اشاره داشت و گفت:متاسفانه این کار باعث شده است که مشکلات خاص جوانان در سایه قرار بگیرد.

مدیرکل ورزش وجوانان استان مرکزی بیان داشت: جوانان نیروی محرکه جامعه هستند وبا توجه به رابطه ایی که جوانان با حوزه کاری اداره کل  ورزش وجوانان دارند برای ساماندهی حل مشکلاتشان نیازمند حمایت جدی از اداره کل ورزش وجوانان هستیم.

سعید ملکی  بصیرت ، صداقت ، شجاعت وولایت مداری را از جمله امتیازات حضرت علی اکبر(ع) برشمرد و بیان داشتد:ورزش در میان جوانان زمانی ارزش پیدا می کند که در آن اخلاق وایمان نیز وجود داشته باشد.

 ملکی به شخصیت پهلوانی واخلاق مدار جهان پهلوان تختی اشاره کرد واظهار داشت : عمر قهرمانی کم است واگر اخلاق نباشدقهرمانی نیز زود محو می شود لذا مهم است که ورزشکاران وجوانان قهرمان اوصاف حسنه را در خود به وجود آورد.

مدیرکل ورزش وجوانان استان مرکزی تصریح کرد:  این اداره کل به تنهایی از عهده پاسخگویی به خیل مشکلات جوانان و حوزه ورزش برنمی آید و باید تمامی دستگاه ها، ارگان ها و نهادها وظایف ذاتی خود در قبال جوانان و مشکلات عدیده آنها انجام دهند.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در این نشست گفت: امام خمینی (ره) به عنوان شاخصی برای تمام اقشار و اندیشه ها است و اشاعه اندیشه های بلند آن امام و ایدئولوژی حکومتداری با مبنای اسلامی بر همگان ضروری است.
وی ادامه داد: جوانان به عنوان آینده سازان ایران اسلامی وظیفه دارند ضمن تحصیل علم و دانش، کار و تلاش شبانه روزی را سرلوحه امور خود قرار دهند تا به ایرانی آرمانی و آباد دست یابیم.
امام جمعه اراک اضافه کرد: مقام معظم رهبری بر اساس نگرانی و دغدغه های به جا و منطقی، امسال را با عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری فرمودند و عملیاتی شدن این خواسته تکلیف همگان به ویژه جوانان است.
وی، مصرف گرایی و تجمل گرایی را سد محکمی در برابر توسعه اقتصادی کشور عنوان کرد.
آیت الله دری نجف آبادی پیشنهاد داد: با ایجاد یک شرکت سهامی با عضویت و سرمایه گذاری تمامی مردم استان مرکزی از همه اقشار و گروه ها می توان یک اشتغال سالم ، پایدار و مولد را محقق کرد.
امام جمعه اراک گفت: آمادگی برای ایجاد این شرکت عام المنفعه از سوی اینجانب وجود دارد و سال ها تجربه در تصدی مسئولیت های مختلف می تواند دستمایه تحول در استان باشد.

وی تاکید کرد:  سرمایگذاری شرکت های خصوصی در ورزش باید به سمت استان سوق داده شود نه برای تیمهای خارج استان مانند شرکت پتروشیمی که برای خوزستان هزینه کرده است .
آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از سخنانش افزود: برای تیم های ورزشی که امروز میدان وسیعی در عرصه های بین المللی و منطقه ای دارند ، نیز باید در چارچوب معیارهای اخلاقی و اسلامی، حداقل ها را تامین کرد تا بتوان پیام ورزش را که همانا عزت، سربلندی، فتوت، مردانگی و پهلوانی است به خوبی منتقل کرد

11
شعبان به عنوان روز جوان نامگذاری شده است
ارسال نظرات