خبرهای داغ:

پلیس به تنهایی قادر به رفع معضل شبکه های اجتماعی نیست

معاون اجتماعی فرمانده نیروی انتظامی استان کرمانشاه گفت: پلیس در بحث معضل شبکه های اجتماعی یک ضلع کار است و خانواده ها و سایر نهادهای ذیربط نیز در این مساله دخیل هستند که مشارکت بیش از پیش آنان را می طلبد.
کد خبر: ۸۶۸۱۷۰۶
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، سرهنگ محمدرضا آمویی در شورای پیشگیری از حوادث و آسیب های اجتماعی که در ستاد انتظامی استان برگزار شد، افزود: شبکه های اجتماعی پدیده ای نوظهور در عصر ارتباطات هستند که به دلیل آگاهی نداشتن خانواده ها در برخورد با این پدیده، مشکلات بسیاری را به بار آورده است.
وی اظهار کرد: گسترش شبکه های اجتماعی در کشورهای در حال توسعه، امکان کنترل سبک زندگی را با مشکل مواجه کرده و از سوی دیگر با از بین بردن حریم خصوصی در سبک زندگی ایرانی - اسلامی خانواده ها، شکاف ایجاد کرده است.
این مقام انتظامی اظهار داشت: براساس تحقیقات انجام شده هر چقدر میزان حضور افراد در شبکه های اجتماعی افزایش یابد به همان اندازه نیز گرایش به سبک زندگی مدرن نیز بیشتر می شود.
سرهنگ آمویی تصریح کرد: نوجوانان از لحاظ عاطفی بیشتر درگیر شبکه های اجتماعی می شوند و نسبت به دیگر رده های سنی آسیب پذیرترند‌، به گونه ای که اعتیاد به دنیای مجازی، روز به روز بر پرخاشگری آنها می افزاید.
وی با اشاره به این که این شبکه ها، مزایای بسیاری می تواند داشته باشد، افزود: متأسفانه بسیاری از کاربران ایرانی از سرناآگاهی مسیر اشتباه را انتخاب می کنند که جهت گیری منفی نسبت به این شبکه ها را به همراه داشته است.
معاون اجتماعی انتظامی کرمانشاه ادامه داد: یرخی از هنجارشکنان با پنهان کردن هویت اصلی و معرفی چند هویت از خود، اقدام به کلاهبرداری از کاربران می کنند که ممکن است به اشاعه انحراف های اخلاقی منجر شود.
سرهنگ آمویی اظهار داشت: آموزش مهمترین راهکار برای پیشگیری از آسیب شبکه های اجتماعی است که نیروی انتظامی با جدیت این مساله را دنبال می کند و با برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس و دانشگاه ها تا حدودی موفق بوده است.
ارسال نظرات