"حضرت امام خمينی(ره ) آزادی را بالاترين نعمت می‌دانست"

امام خمینی از دشمن ستیزان آگاه بود

امام جمعه خمین گفت: امام خمینی(ره) یکی از دشمن ستیزان آگاه بود كه با تكیه بر روح ذلت‌ناپذیری و ستم ستیزی فریاد "هیهات منا الذله" را كه برگرفته از اسلام ناب محمدی(ص ) بود سردادند.
کد خبر: ۸۶۸۱۹۶۳
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی، با اشاره به شخصیت حضرت امام خمینی(ره) اظهار داشت: اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره) برگرفته از قرآن کریم بود، ایشان اعتقادی راسخ به پروردگار داشتند.

وی افزود: حضرت امام خمنی(ره) در توحید و اعتقاد به پروردگار اعتقادی محکم داشتند، حضرت امام راحل با تمام وجود آیه شریف أَلَمْ یعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ یرَی را درک کرده بودند، تنها به خدا تکل داشتند و از بندگان خود را بی‌نیاز ساخته بود.

امام جمعه خمین تصریح کرد: حضرت امام خمینی(ره) پـس از انبیاء الهی و معـصومین(ع)، از کم نظیرترین و ممتازترین شخصیت‌های تاریخ بشریت بودند که با اندیشه‌های بلند الهی و تلاش‌های صادقانه خویش مسیر تاریخ را دگرگون و سر منشاء تحولات عظیمی در ایران و جهان گردید.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به شناخت حضرت امام خمینی(ره) نسبت به ائمه اطهار(ع) گفت: ایشان شناخت عمیقی نسبت به ائمه اطهار(ع) داشتند و سیره معصومین را پیروی می‌کردند، امام راحل نسبت به ظالمین و دشمنان نظام اسلامی هرگز سازش نمی‌کردند.

وی افزود: حضرت امام خمینی(ره) به نیروی مردمی به ویژه اقشار ضعیف جامعه یقین داشتند، ایشان بر استقلال تاکید بسیاری داشتند، نسبت به دشمن بی‌اعتماد بودند که این امر نیز برگرفته از نهج‌البلاغه است و مخالف سرسخت سلطه دشمن بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات