خبرهای داغ:
پنجم خرداد امسال برگزار می‌شود

همایش ملی نقش جامعه نخبگانی حوزه‌های علمیه در تحقق اقتصاد مقاومتی در قم

دبیر علمی همایش ملی نقش جامعه نخبگانی حوزه‌های علمیه در تحقق اقتصاد مقاومتی از برگزاری این همایش پنجم خرداد امسال در قم خبر داد.
کد خبر: ۸۶۸۲۳۸۴
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، کمال اکبری ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اشاره به برگزاری همایش ملی نقش جامعه نخبگانی حوزه‌های علمیه در تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: این موضوع بر اساس دغدغه‌هایی است که در کشور وجود دارد و طی سال‌های گذشته رهبر معظم انقلاب حوزه اقتصاد و اقتصاد مقاومتی را یکی از اصلی‌ترین محورهای حرکت کشور دانستند.

وی خاطرنشان کرد: به همین دلیل مجموعه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تدوین و ابلاغ شده، این امر مبتنی بر دو محور اساسی است، پویایی درونی مهم‌ترین نکته‌ای است که در اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته می‌شود.

دبیر علمی همایش ملی نقش جامعه نخبگانی حوزه‌های علمیه در تحقق اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه رکن اساسی اقتصاد مقاومتی بر پایه سرمایه انسانی و منابع انسانی داخلی ایجاد شده است، گفت: نیروهای تحصیل کرده به عنوان ذخایر اصلی کشور هستند و در واقع می‌توانند پیش برنده تحولات کشور باشند.

وی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در جمله‌ای معروف و عالمانه فرمودند که مدیریت تحولات کشور باید در دست نخبگان حوزوی و دانشگاهی باشد، بنابراین مدیریت تحولات را به دست نخبگان سپردند و دو قطب اصلی علم در کشور که پیش برنده دانش و معرفت هستند، را مورد توجه قرار دادند.

اکبری یادآور شد: رهبر معظم انقلاب به حوزه نخبگانی توجه و اشاره کرده‌اند که باید این گروه از افراد تحولات را مدیریت کنند، جامعه نخبگانی باید در علم، فناوری و گسترش دانش در چارچوب ارزش‌های انقلاب اسلامی پیش برندگی داشته باشند.

وی از برگزاری همایش ملی نقش جامعه نخبگانی حوزه‌های علمیه در تحقق اقتصاد مقاومتی در روز پنجم خرداد خبر داد و افزود: بنیاد ملی نخبگان و انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه‌های علمیه با همکاری نهادهای مختلف کشور به ویژه نهادهای حوزوی در قم این همایش را برگزار می‌کند.

دبیر علمی همایش ملی نقش جامعه نخبگانی حوزه‌های علمیه در تحقق اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: این همایش بنا دارد از همه دستاوردهای همایش‌های گذشته در حوزه اقتصاد مقاومتی استفاده کند.

وی ادامه داد: پس از فرمایشات رهبری و تدوین سیاست‌های کلان همایش‌های متعددی در دانشگاه‌ها و مراکز حوزوی و دانشگاهی برگزار شده، بنا داریم از همه این مجموعه‌ها استفاده کنیم تا مشخص شود اقدام و عمل بر پایه تئوری و نظریه‌ها چگونه باشد و نخبگان چگونه می‌توانند از این ظرفیت‌ها استفاده کنند تا اقتصاد مقاومتی محقق شود.

اکبری با اشاره به مهم‌ترین هدف مورد نظر همایش گفت: این همایش در نظر دارد تدوین و تبیین صحیح و دقیقی از اقتصاد مقاومتی به ویژه به جامعه نخبگانی ارائه کند و انگیزه مجامع علمی کشور در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی را افزایش دهد.

وی خاطرنشان کرد: از سویی دیگر به وسیله این همایش نقش‌آفرینی نخبگان حوزوی در این امر تبیین می‌شود و راهکارهای عملیاتی برای محقق شدن نقش نخبگان حوزوی و جامعه نخبگانی حوزوی در پژوهشگاه‌ها، ‌دانشگاه‌ها، مراکز علمی حوزوی و سطوح عالی حوزوی تبیین می‌شود، تا در نهایت به مدل عینی و عملی در تحقق اقتصاد مقاومتی برسیم.

دبیر علمی همایش ملی نقش جامعه نخبگانی حوزه‌های علمیه در تحقق اقتصاد مقاومتی یادآور شد: همایش ملی نقش جامعه نخبگانی حوزه‌های علمیه در تحقق اقتصاد مقاومتی پنجم خرداد امسال از ساعت 16 تا 20 در سالن همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی واقع در چهار راه شهدا برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: آیت‌الله هادوی تهرانی، حجج اسلام مصباحی‌مقدم، موسویان و میرمعزی در این همایش به ایراد سخنرانی می‌پردازند و میزگردی برای ارائه مباحث کوتاه از سوی متخصصان اقتصادی حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود.
ارسال نظرات