"مقاومت مردم دزفول عامل فتح خرمشهر"

روز مقاومت دزفول یادآور رشادت، مقاومت و پایداری توام با اخلاص مردم این شهر است

معاون فرهنگی هیئت رزمندگان غرب و شمال‌غرب کشور گفت: روز مقاومت دزفول یادآور رشادت، مقاومت، پایداری توام با اخلاص و ایمان مردم این شهر است که در تاریخ کشور به ثبت رسید و پایتخت مقاومت ایران نام نهاده شد.
کد خبر: ۸۶۸۲۶۴۶
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۸

سردار پاسدار داود غیاثی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی، با اشاره به گرامیداشت روز مقاومت مردم دزفول اظهار داشت: مقاومت و دفاع مردم دزفول زمینه‌ای برای موفقیت عملیات فتح‌المبین شد که خود بستری برای فتح خرمشهر شد.

وی افزود: قسمت بزرگی از پیروزی و فتح خرمشهر مرهون مقاومت مردم شهیدپرور و مقاوم دزفول است، در سال 62 حضرت امام خمینی(ره) در پنجم اردیبهشت‌ماه همزمان با سالروز حادثه طبس در پیامی به مردم دزفول فرمودند "شما دزفولی‌ها امتحان دادید و از این امتحان سربلند بیرون آمدید و دین خود را به اسلام ادا کردید"

معاون فرهنگی هیئت رزمندگان غرب و شمال‌غرب کشور تصریح کرد: در سال 62 در زمان موشک‌باران دزفول به همراه تعدادی از نیروهای اعزامی از اراک در دزفول حضور داشتیم و به عنوان فرمانده دو کوهه از سوی شهید زین‌الدین از لشگر علی‌بن ابیطالب(ع) مسئولیت بر عهده داشتم.

سردار پاسدار غیاثی‌راد با اشاره به مقاومت مردم دزفول گفت: مردم دزفول در دوران دفاع مقدس مقاومت و پایداری کردند و با وجود موشک باران این شهر هرگز از آرمان‌های انقلاب اسلامی کوتاه نیامدند و روحیه مقاومت را حفظ کردند و شهر را ترک نکردند.

تکلیف‌گرایی و ولایتمداری رمز مقاومت دزفول

وی افزود: سال 65 دزفول به عنوان شهر نمونه مقاومت شناخته و لوح زرینی به مردم مقاوم این شهر اهدا شد که در یکی از میادین دزفول نصب شده است، در دوران جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه ایران 178 موشک و 2500 گلوله توپ و 331 راکت هواپیما در طول جنگ به این شهر اثابت کرد و 19 هزار واحد مسکونی تخریب و 2600 شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی شد.

معاون فرهنگی هیئت رزمندگان غرب و شمال‌غرب کشور یادآور شد: دشمن دو تیپ برای فتح دزفول تدارک دیده بود و در نظر داشت تا با عبور از دزفول خوزستان را فتح کند، روز مقاومت دزفول یادآور رشادت، مقاومت، پایداری توام با اخلاص و ایمان مردم این شهر است که در تاریخ کشور به ثبت رسید و پایتخت مقاومت ایران نام نهاده شد.

سردار پاسدار غیاثی‌راد با اشاره به ترفندهای دشمن برای تضعیف روحیه مقاومت در دوران دفاع مقدس گفت: رسانه‌ها و امپراطوری خبری و دشمن شبانه‌روز در صداهای رادیویی خود مردم را تحریک به ترک شهر می‌کردندف بلندگوهای استکباری در کنار حملات موشکی و جنگی دشمن سعی در تضعیف روحیه مقاومت و پایدار مردم داشتند که به هدف شوم خود دست پیدا نکردند.

وی افزود: دشمن در پشت رودخانه کرخه کمین کرده بود و شبانه از مردم می‌خواست تا تسلیم شوند ولی مردم از ابتدا تا انتها مقاومت کردند و یکی از ستون‌های فتح خرمشهر و عملیات فتح‌المبین و یکی از ستون‌های پیروزی در دوران دفاع مقدس مردم قهرمان دزفول بودند.

معاون فرهنگی هیئت رزمندگان غرب و شمال‌غرب کشور با اشاره به انگیزه اصلی مقاومت مردم در دوران دفاع مقدس گفت: مردم دزفول با هدایت امام جمعه وقت دزفول «آیت‌الله قاضی» و راهبری فرماندهان و مسئولین شهر و توجه به کلام و پیام ولی‌فقیه زمان در مقابل دشمن ایستادند.

سردار غیاثی‌راد با اشاره به ولایتمداری مردم دزفول گفت: تکلیف‌گرایی از لحاظ اسلامی و ولایتمداری و عشق به کلام و پیام ولی‌فقیه رمز مقاومت مردم دزفول بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات