خبرهای داغ:
رئیس مرکز آموزش عالی دانشکده امام حسین(ع) خراسان شمالی:

فتح خرمشهر، فتح ارزشهاست/اقتصاد مقاومتی در بعد نظامی اجرا شده است

مراسم گرامیداشت سوم خرداد در شهرستان شیروان
کد خبر: ۸۶۸۳۰۹۹
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱

رشید محمدی در سالروز فتح خرمشهر در مسجد جامع شهرستان شیروان گفت: فتح خرمشهر فتح خاک و سرزمین تنها نبود بلکه فتح ارزشهای والا بود.

 

به گزارش روابط عمومی ناحیه مقاومت بسیج شیروان؛ "سرهنگ رشید محمدی" رئیس مرکز آموزش عالی دانشکده امام حسین(ع) خراسان شمالی در سالروز فتح خرمشهر در مسجد جامع شهرستان شیروان گفت: ما شیروان را به عنوان شهر دارالمصلین شناختیم و افتخار می کنیم که در استان ما این شهرستان مفتخر به این لقب شده است.

وی با اشاره به اینکه روز سوم خرداد روز حماسه و استقامت نام گرفته است افزود: سالروز فتح خرمشهر در سراسر کشور ما به عنوان نماد استقامت نام گرفته است.

رشید محمدی افزود: حماسه آزاد سازی خرمشهر فراتر از آن بحث مادی است و امام(ره) فرمودند: خرمشهر را خدا آزاد کرد.

این رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: یکی از اهداف دشمن بعثی تصرف استان خوزستان بود اما ایستادگی رزمندگان ما و مردم سلحشور و قهرمان ایران اسلامی چنان دشمنان را زمین گیر کرد و 34 شبانه روز در برابر دشمن ایستادگی کردند.

وی با اشاره به اینکه دولت وقت همدست وهمراه دشمن بود گفت: اگر شهدایی همچون جهان آرا نبودند ما با مشکلات زیادی مواجه می شدیم که اتکای اصلی رزمندگان به خداوند متعال بود و مشیت الهی نیز خوف و وحشت را در دل دشمن انداخت.

سرهنگ رشید محمدی گفت: در خرمشهر 19 هزار و 700 نفر از دشمنان اسیر شدند و شهید باقری با طرحی که ارائه کرد از مرز بین المللی عقبه دشمن را بست و دشمنی که راه فرار نداشت شکست سختی را متحمل شد.

 

وی افزود: روحیه آزادگی و آزاد طلبی ما بود که دشمن را شکست داد و خرمشهر را آزاد کرد و یکی از دست آوردهای آن این بود که 5 هزار کیلومتر مربع از خاک سرزمینی کشور حفظ شد.

رئیس مرکز آموزش عالی دانشکده امام حسین(ع) خراسان شمالی گفت: دشمن امروز در جبهه های دیگر تلاش می کند تا این انقلاب را دچار مشکل کند و یکی از نمودهای آن این است که هواپیمای مسافربری ما را با 290 نفر مسافر مورد هدف قرار دهد.

وی تاکید کرد: قدرت کنونی ایران اسلامی تکاوران آمریکایی را در خلیج فارس اسیر می کند و این دستاورد خون شهدای این کشور است.

رشیدمحمدی در ادامه با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی در بعد نظامی اجرا شده است افزود: مهمترین بحث کشور موضوع اقتصاد است و از تاکیدات مقام معظم رهبری است که دولتمردان نیز باید این موارد را در دستور کار خود قرار دهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها