خبرهای داغ:
اصغر قلی پور رزمنده جنگ تحمیلی:

حادثه خرمشهر درسی برای تمامی ملت ها بود

رزمنده 8 سال جنگ تحمیلی کشورمان با بیان اینکه دشمن برنامه ریزی می کند که سنگر به سنگر به ما نزدیک شود تا به جمهوری اسلامی ایران شبیخون فرهنگی بزند، گفت: یکی از نقاط هدف دشمن دانشگاه ها هستند که برای مقابله با هجمه او، دانشگاه ها باید به سنگر و دانشجویان به افسر مبارزه با جنگ نرم دشمن تبدیل شوند.
کد خبر: ۸۶۸۳۵۲۱
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان ،علی اصغر قلی پور در یادواره شهدای مدافع حرم که در راستای برنامه های اجلاسیه 4 هزار شهید استان گلستان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول برگزار شد، شهدای شهدای 8 سال دفاع مقدس را الگویی بی نظیر برای جوانان معرفی کرد و افزود: باید ایمان، توکل، توسل به ولایت، اعتماد به نفس، صبر، مقاومت و بصیرت را از رزمندگان جنگ تحمیلی آموخت و در زندگی بکار گرفت.
وی با اشاره به تعداد 5 هزار شهید دانشجو هشت سال دفاع مقدس اذعان داشت: این شهدا می توانستند به تحصیل خود ادامه دهند و بهترین موقعیت اجتماعی را بدست آورند ولی از لذت های دنیوی خود گذشتند تا امام و کشورشان سر بلند شود.
این رزمنده جنگ تحمیلی با اشاره به مقاومت بی نظیر رزمندگان در زمان آزادسازی خرمشهر، عنوان کرد: اگر این دلاور مردان نبودند خرمشهر بعد از گذشت 578 روز از دست بعثی ها آزاد نمی شد.
قلی پور با بیان اینکه حادثه خرمشهر درسی برای تمامی ملت ها بود، اذعان داشت: ایستادگی در مقابل بیگانه و بازپسگیری 5 هزار و 400 کیلومتر مربع از خاک ایران در عملیات بیت المقدس حماسه بزرگی بود که به یاد همگان می ماند و بسیاری از ملت ها از آن حس میهن دوستی رزمندگان ما الگو می گیرند.
وی با تاکید بر اینکه اگر رزمندگان نمی جنگیدند در حال حاضر خوزستان بخشی از کشور عراق بود، تصریح کرد: 220 هزار شهید در راه اسلام و حفظ میهن تقدیم کردیم اما یک وجب از این خاک را به بعثی ها واگذار نکردیم.
قلی پور به رزمندگان جنگ تحمیلی که امروز در حال مبارزه با تکفیری های ملعون در سوریه هستند اشاره کرد و گفت: 120 گروه تکفیری از سوی صهیونیسم ها حمایت می شوند اما تجربه دفاع و مقاومت رزمندگان ایرانی را ندارند. این رزمندگان با همه قوا و بکارگیری تجربیات حاصل از جنگ مقابل رژیم بعثتی عراق، برای حفظ اسلام در سوریه مبارزه می کنند.
وی با ابراز تاسف از اینکه دشمن قصد دارد نور و انگیزه حق پرستی را در بین رزمندگان اسلام خاموش کند، اظهار کرد: دشمنان نمی دانند با چه کسانی در جنگ رو به رو هستند با آن هایی که روزی در جبهه های حق علیه باطل با اعتقاد قلبی به جهاد در راه اسلام جنگیدند و از تجهیز آن ها با پیشرفته ترین سلاح ها نهراسیدند.
وی درباره حب و ارادت رزمندگان سایر کشورها در سوریه به مقام معظم رهبری بیان کرد: در گفته های مدافعان حرم می شنویم که رزمندگان سایر کشورها در سوریه مقام معظم رهبری را رهبر خود می دانند و عکس و کلیپ های ایشان را در گوشی های همراه خود دارند پس باید به خود افتخار کنیم که در خدمت چنین رهبر محبوبی هستیم.
قلی پور در پایان افزود: در کنار سفره شهدا نشستن آدابی دارد که این ها را باید در وصایای آن ها جستجو کرد.
فعالان فرهنگی ارزش های جنگ تحمیلی را برای جوانان تداعی کنند
معاون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول نیز در این یادواره گفت: بسیاری از جوانان کشور فضای جنگ را درک نکرده اند و تنها روایتی را شنیده اند و تصوری از آن در ذهن دارند.
سید محمدرضا حسینی با بیان اینکه فعالان فرهنگی به انتقال ارزش ها به نسل جوان کمک کنند، عنوان کرد: باید حال و هوا، رشادت، معجزه و مشکلات و سختی های دوران جنگ را برای جوانان بازگو کرد و از طریق برنامه های فرهنگی فضای معنوی جنگ را برایشان تداعی کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها