خبرهای داغ:
آیت‌الله خاتمی:

طلاب نسبت به فعالیت افراد در زمینه تضعیف نظام حساس باشند

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد طلاب باید نسبت به فعالیت افراد در تضعیف نظام اسلامی و جایگاه ولایت فقیه حساس باشند زیرا متأسفانه برخی با لباس روحانیون در گروه این افراد قرار گرفته‌اند.
کد خبر: ۸۶۸۵۲۸۲
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله سید احمد خاتمی ظهر امروز در گردهمایی مبلغان ماه مبارک رمضان که در سالن همایش‌های آستان مقدس امامزاده سیدعلی(ع) برگزار شد، با بیان اینکه در تقویم نظام اسلامی روز مشخصی برای تقدیر از قشر روحانیت در نظر گرفته نشده است، اظهار کرد: مردم در تمام نقاط کشور با فرارسیدن ماه رمضان منتظر رسیدن هدایت‌گران معنویت هستند.

وی اخلاص را روح تبلیغ خواند و اضافه کرد: اخلاص یعنی انسان بدون نگاه‌های مادی به خداوند متعال توجه داشته باشد زیرا هدیه اصلی افراد نزد خداوند متعال است و انسان نمی‌تواند برای روزی خود تعیین و تکلیف کند.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه طلاب باید در تبلیغ از شوخی‌های نادرست پرهیز کنند، عنوان کرد: روحانیت نان مناعت طبع و عزت خود را می‌خورد و عزت خود را از دست نمی‌دهد؛ این قشر علاوه بر اقدامات تبلیغی خود باید تقویت روح معنوی را در اعمال عبادی مورد توجه قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس گفته‌های رهبر انقلاب اسلامی مبلغان نباید به مسائل ناسیونالیستی و اختلافات محلی، بومی و قومی وارد شوند، تصریح کرد: نباید از طلاب برای سنگین کردن وزنه اختلافات سوءاستفاده شود.

خاتمی قرآن را منبع مناسبی برای تبلیغ آموزه‌های دینی دانست و مطرح کرد: تحکیم مبانی اعتقادی مهم‌ترین رسالت مبلغان است که در این راستا باید به تبیین جایگاه توحید، مبدا و معاد مشخص شده در دین مبین اسلام توجه ویژه داشته باشند.

وی از تهاجمات دشمن در حوزه جنگ نرم یاد کرد و ادامه داد: برخی از کتب علما و مراجع تقلید در مورد ویژگی‌های خداوند متعال و رسالت‌های اصلی بندگان باید در تبلیغ آموزه‌های دینی مورد استفاده طلاب قرار گیرد.

این استاد برجسته حوزه با بیان اینکه طلاب باید از مباحث اخلاقی درویشانه و صوفیانه پرهیز کنند، گفت: تحکیم نظام سیاسی دین اسلام از رسالت‌های دانش‌آموختگان حوزه علمیه است؛ طلاب باید نسبت به فعالیت افراد در زمینه تضعیف نظام اسلامی و جایگاه ولایت فقیه حساس باشند زیرا متاسفانه برخی با لباس روحانیون در گروه این افراد قرار گرفته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه برخی از شیاطین حوزه را مورد هدف قرار داده‌اند، اضافه کرد: دشمن به این باور رسیده که حوزه‌های علمیه انقلاب اسلامی را تشکیل داده و باید با نفوذ به این بخش، انقلاب را تضعیف کند اما دشمن این آرزوی خود را به گور می‌برد زیرا بزرگان و مراجع تقلید حوزه تقویت نظام را واجب و تضعیف نظام را حرام می‌دانند.

خاتمی از ثبت آمار 4 هزار و 500 شهید برای قشر روحانیت یاد کرد و ادامه داد: برخی از طلاب شهید تاکنون شناسایی نشده‌اند زیرا پیکر این افراد در قبرستان‌های گمنام دفن شده است؛ بدنه حوزه علمیه به شیوه‌ای ولایتی هستند که شعار «از تو به یک اشاره، از ماه به سر دویدن» را به مرحله عمل رسانده‌اند.

وی با اشاره به گفته‌های رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر لزوم انقلابی ماندن حوزه‌های علمیه عنوان کرد: طلاب با تقویت ولایت فقیه نظام اسلامی را تقویت کرده و باید در سخنان خود به این موضوع نگاه ویژه داشته باشند اما نباید تمام منبر سخنرانی سیاسی باشد زیرا در این صورت سیاست‌زده می‌شویم.

امام جمعه موقت تهران یادآور شد: طلاب باید از جناح‌بازی‌های سیاسی پرهیز کرده و بر اساس تحلیل‌های رهبر انقلاب اسلامی که منصفانه بوده به تشریح مباحث سیاسی ورود پیدا کنند.
ارسال نظرات