"اسلام آمیخته با سیاست راه مبارزه با جهانخوارن را به بشر آموخته"

راهبرد امام خمینی(ره)در عرصه اقتصاد، رهایی از اقتصاد وابسته بود

کارشناس مسائل سیاسی گفت: حرکت به سمت خودکفایی برای محقق شدن استقلال کشور و عدم وابستگی به قدرت‌های بزرگ مستکبر آرمان و هدفی بود که امام(ره) آن را در بین مردم مطرح کردند.
کد خبر: ۸۶۸۶۲۷۵
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶

جهانبخشی در گفت‌وگو با با خبرنگار بسیج استان مرکزی، با اشاره به ضرورت ترویج اسلام ناب محمدی در مقابل اسلام آمریکایی اظهار داشت: در تاریخ برداشت‌های مختلفی از اسلام شده است به طوری که در تاریخ شاهد حادثه عاشورا هستیم و عده‌ای نقطه سیاه تاریک را رقم می‌زنند به نام اسلام فرزند پیغمبر اسلام(ص) را به شهادت می‌رسانند.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: داعش و گروه‌های تکفیری امروز ابزار و آلت دست استکبار جهانی هستند، آمریکایی‌ها فرصتی را در اختیار آنان قرار می‌دهند تا به اسلام آسیب رسانند و اگر نتوانستند اهداف آمریکا را محقق سازند از سوی آمریکا ترد می‌شوند.

وی افزود: هر جریانی تا زمانی که اسلام مورد نظر آمریکا را در دنیا تبلیغ و ترویج کند مورد حمایت آمریکاست اگر در این مسیر ناتوان باشند مورد غضب دولتمردان آمریکایی قرار خواهند گرفت.

جهانبخشی با اشاره به شعار ضد تروریسم استکبار جهانی گفت: امروز اگر شاهدیم که گهگاهی آمریکایی‌ها شعار مقابله با تروریست داعش را سر می‌دهند به دلیل این است که داعش نتوانسته در مسیری که آمریکایی‌ها طراحی کرده بودند برای ضربه زدن به اسلام اقدام کنند، اسلام آمریکایی همراه با ظلم بوده و به گفته حضرت امام خمینی(ره) اسلام آمریکایی ظلم ستیز نبوده و در میدان بازی و ابزار دست آمریکاست، تابع شیطان بزرگ است.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: بقاع و حیات برخی از حاکمان کشورهای اسلامی در دست آمریکاست ولی متاسفانه گاهی در کنار این مسئله ندای وای اسلام را سر می‌دهند، اسلامی که تابع آمریکاست و در مقابل ستم نمی‌ایستد و ستم ستمکاران را توجیه می‌کند، حمایت آمریکا از چنین اسلامی است.

وی افزود: آمریکایی‌ها با برخی از حاکمان کشورهای مسلمان مخالفت نمی‌کند هیچ حمایت نیز می‌کند ولی با جمهوری اسلامی ایران که ام‌الفرای جهانی است و هدف آن ایجاد وحدت و محبت میان ملت‌های جهان است را محکوم می‌کنند چراکه جمهوری اسلامی مانع نفوذ و اعمال ایده استکباری آنان است.

دشمن به راحتی نیاز ما را برطرف نمی‌سازد

جهانبخشی جمهوری اسلامی ایران را حکومتی مردم سالار دینی دانست و افزود: این درحالیست که انتخابات ایران در دنیا نظیر ندارد برخی از کشورها که حاکمان آن‌ها ظاهرا مسلمان هستند حقوق بشر و دموکراسی را رعایت نمی‌کنند اما مورد مخالفت آمریکا نیز نیستند.

وی افزود: آمریکایی‌ها از اسلامی که حاضر به پذیرش سلطه آمریکا باشد حمایت می‌کنند، سرمایه‌داران بی‌درد و راحت طلبان، متحجران و کسانی که به دنبال اشرافیت هستند بنا به دیدگاه حضرت امام خمینی(ره) مروج اسلام آمریکایی هستند، حضرت امام راحل فرمود اگر می‌خواهید آمریکا از شما بترسد زندگی اشرافی نداشته باشید.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: اسلام آمریکایی آمیخته با ظلم و تائید کننده ستم ستمکاران است ولی اسلام ناب همانگونه که حضرت امام راحل فرمود آمیخته با سیاست است، جدایی دین از سیاست شعار استکبار و حامیان اوست، اسلام آمیخته با سیاست راه مبارزه با ستمکاران و جهانخوارن را به بشر آموخته است.

جهانبخشی با اشاره به شاخصه‌های اسلام ناب گفت: اسلامی که با سلطه استکبار مخالفت کند و به دنبال عدالت، استقلال و عدم سازش با ستمکار را در ذات خود داشته باشد اسلام ناب است و امیدواریم بتوانیم پرچم اسلام ناب را در پهنه گیتی برافراشته نگه داریم تا آن را به دست صاحب اصلی حکومت عدل الهی برسانیم.

وی با اشاره به نقاط اشتراک میان استقلال از دیدگاه حضرت امام خمینی(ره) و اقتصادمقاومتی مطرح شده از سوی مقام‌معظم رهبری تاکید کرد: حضرت امام خمینی(ره) در طول حیات خود به مسئله خودباوری و خوداتکایی بسیار تاکید داشتند امام راحل بر استقلال در تمامی عرصه‌ها تاکید می‌کردند.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: حضرت امام خمینی(ره) فرمودند یکی از بدترین چیزها این است که انسان به دشمن وابسته باشد، باید کاری کنیم که به دشمن نیاز نداشته باشیم و بدانیم که دشمن به راحتی نیاز ما را برطرف نمی‌سازد باید به دنبال استقلال و خودکفایی باشیم، هم خودباوری و هم خوداتکایی داشته باشیم.

هیچ ملتی نمی‌پسندد که نیازمند به بیگانه باشد

جهانبخشی ادامه داد: حضرت امام راحل در این مهم بر استعداد جوانان ایرانی بسیار تاکید داشتند، باور به جوانان می‌تواند ما را به جایی برساند که استقلال داشته باشیم، مراودات اقتصادی داشته باشیم اما به گونه‌ای نباشد که به خاطر برخی از مسائل اقتصادی در تنگناهایی قرار گیریم که ناچار به عقب‌نشینی در مقابل دشمن شویم.

وی افزود: زمینه برای خودباوری و خوداتکایی ملت باید از سوی مسئولان همانگونه که حضرت امام خمینی(ره) تاکید داشتند برای ملت فراهم و زمینه خودباختگی را از بین ببرند و همین نکته در حقیقت همان اقتصادمقاومتی است.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: در بحث اقتصادمقاومتی تکیه بر توانمندی درون مطرح است، مقام‌معظم رهبری فرمودند "ما باید بتوانیم قدرت نظام را در زمینه حل مشکلات اقتصادی به دنیا نشان دهیم" این همان نکته‌ای است که حضرت امام راحل فرمود و از ملت خواستند.

جهانبخشی ادامه داد: امروز این توان را داریم که با خودباوری و مدیریت منابع و بهره‌گیری از ظرفیت‌های درونی اقتصاد کشور را شکوفا ساخته و نیاز به دشمن نداشته باشیم، دشمن در تحریم‌ها نیز نتواند ما را تسلیم خود سازد این نکاتی است که برای برون رفت از مسائل اقتصادی باید به آن توجه شود.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت اجرای طرح هدفمندسازی یارانه‌ها در راه اقتصادمقاومتی براساس برنامه‌ریزی صحیح در راستای رقابت‌پذیری در عرصه تولید داخلی صورت گیرد، هیچ ملتی نمی‌پسندد که نیازمند به بیگانه باشد اگر رهنمودهای حضرت امام راحل و مقام‌معظم رهبری از سوی مسئولین حقیقتا مورد توجه و اجرایی شود به شکوفایی اقتصادمقاومتی دست خواهیم یافت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات