دبیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی تاکید کرد

نماز بستر و پایه‌ای برای بقیه امور دین

دبیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی گفت: نماز بستر و پایه‌ای برای بقیه امور دین است و هر فردی باید به عنوان منتظر حضرت مهدی(ع) در فراهم کرن اقامه نماز تلاش کند.
کد خبر: ۸۶۸۷۰۱۵
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، حجت‌الاسلام علی رودبارانی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد اقامه نماز شهرستان اراک که با حضور مسئولان فرهنگی شهرستان در سالن فرمانداری برگزار شد با اشاره به هجمه فرهنگی دشمنان نظام اسلامی اظهار داشت: دشمنان با هجمه فرهنگی خود سعی دارند تا با هدف قرار دادن جوانان انان را از دین جدا کنند.

وی افزود: با توجه به شبهه پراکنی‌هایی که از سوی دشمنان صورت می‌گیرد بایستی بتوانیم شبهات ذهنی جوانان را پاسخ دهیم و یکی از بسترهایی که می‌توان شبهات ذهنی جوانان را پاسخ داد برپا کردن نماز است.

دبیرستاد اقامه نماز استان مرکزی تصریح کرد: عملکرد هر فرد به شکل مستقیم و غیرمستقیم می‌تواند باعث شود تا دیگران به دین وصل شوند، برای اینکه بتوانیم مروج احکام الهی باشیم بایستی در وهله اول خود دغدغه دین داشته باشیم.

حجت‌الاسلام رودبارانی با اشاره به آیه ۱۲ سوره مائده گفت: در این آیه تأکید می‌شود که معیت خدا با انسان شروطی دارد که یکی از آنها اقامه نماز است، هر فرد و اداره‌ای باید به قدر توانمندی خود در احیای اقامه نماز جدیت به خرج دهد.

وی افزود: در بحث نماز بایستی از بروکراسی اداری در فضای اداری بایستی خارج شویم منتظر بخشنامه و کاغذبازی اداری نباشیم هر فردی باید به عنوان منتظر حضرت مهدی(ع) در فراهم کرن اقامه نماز تلاش کند.

دبیرستاد اقامه نماز استان مرکزی تصریح کرد: فرق است بین نماز خواندن و نماز اقامه کردن، خواندن نماز اشاره به توجه به نماز فردی دارد اما اقامه نماز به معنای فراهم کردن شرایط برپایی نماز برای دیگران است یعنی علاوه بر توجه فردی به نماز زمینه را برای نماز خواندن دیگران نیز فراهم کنیم.

حجت‌الاسلام رودبارانی با تأکید بر لزوم برداشتن موانع اقامه نماز در جامعه گفت: برداشتن این موانع گاهی مستقیم است و گاهی غیرمستقیم، درواقع هر رفتار ما به عنوان عضوی از اسلام باعث تأثیر مستقیم یا غیرمستقیم در اتصال یا جدایی دیگران به اسلام می‌شود.

دبیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی تصریح کرد: در قدم اول همه باید دغدغه نماز داشته باشیم، اگر از فضای موجود نگران هستیم و وقتی می‌بینیم در ماه مبارک رمضان از میزان جرائم کاسته می‌شود این امر را ناشی از ارتباط بیشتر با خدا می‌دانیم باید در استمرار این ارتباط و فضای معنوی انگیزه بیشتری به خرج دهیم.

وی افزود: در قرآن کریم ۹۰ بار واژه نماز تکرار شده و بیش از ۹۰۰ بار واژگان مرتبط با نماز آمده و بیش از ۱۹هزار روایت در امر آداب و احکام نماز به دست ما رسیده این درحالیست که 59 هزار روایت وجود دارد و یک‌سوم این روایات درباره نماز است، دین فقط نماز نیست اما باید دید علت این همه توجه قرآن و اهل‌بیت(ع) به نماز چیست؟

حجت‌الاسلام رودبارانی خاطرنشان کرد: باید دید چرا پیامبر(ص) نماز را بر همه چیز مقدم می‌داند ما اگر بخواهیم به اقامه نماز بپردازیم باید بدانیم که بزرگترین معروف است و در کنار آن بسیاری از منکرات حل می‌شود در حقیقت نماز بستر و پایه‌ای برای بقیه امور دین است، نمونه موفقیت نماز در کاهش منکرات نیز ماه مبارک رمضان است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات