خبرهای داغ:
فرماندار شهرستان بندرگز؛

همایش روز ملی جمعیت در بندرگز برگزارشد

کد خبر: ۸۶۸۷۳۰۹
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶
  فرماندار شهرستان بندرگز گفت: جمعیت جوان نقش موثری در پویایی ، رشد اقتصادی  و تامین امنیت ایران اسلامی دارد.
به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان ،علی اصغر میزایی به مناسبت تببین سیاست های کلی جمعیت توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای ( مد ظله العالی ) و در راستای نهادینه کردن فرهنگ باروری سالم و افزایش نرخ رشد جمعیت در شهرستان بندرگز اظهار کرد: جوان نقش موثری در پویایی ، رشد اقتصادی  و تامین امنیت ایران اسلامی دارد و بر لزوم همکاری همه ارگانها جهت اموزش قشر جوان تاکید کرد.
وی افزود : فراهم کردن شرایط ازدواج آسان برای جوانان و افزایش ازدواج و افزایش نرخ رشد جمعیت امری ضروری است و باید به آن توجه ویژه داشته باشیم.
 دکتر نظام الدین کشیری سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بندرگز هم با بیان اینکه جمعیت  سالمندی در کشور در حال افزایش است تصریح کرد : با ادامه وضعیت فعلی ، در 20 سال آینده ، 20 تا 25 درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل خواهند داد .
وی با اشاره به اختصاص  پایین ترین نرخ رشد جمعیت استان به شهرستان بندرگز  افزود :کاهش جمعیت شهرستان بندرگز به همراه افزایش میزان سالمندی خطراتی را برای شهرستان به همراه خواهد داشت.
 دکتر کشیری افزایش میزان سالمندی ، زاد و ولد پایین ، افزایش میزان مهاجرت جوانان و پدیده تک فرزندی را از جمله عوامل کاهش جمعیت عنوان کرد و همراهی و همکاری همه ادارات و ارگان ها را در خصوص ترویج فرهنگ باروری سالم و افزایش نرخ رشد جمعیت در جامعه خواستار شد .

ارسال نظرات
پر بیننده ها