خبرهای داغ:
امام جمعه موقت قنوات:

در اندیشه سیاسی امام خمینی(ره) سیاستمداری یک وظیفه ای شرعی بود

امام جمعه موقت قنوات گفت: در اندیشه سیاسی امام خمینی(ره) سیاستمداری یک پیشه نبود بلکه وظیفه ای شرعی بود.
کد خبر: ۸۶۸۸۷۲۴
|
۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام موسوی قافله باشی امام جمعه موقت قنوات در خطبه اول نماز جمعه این هفته که در مسجد اعظم شهر قنوات برگزار شد، ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی در ادامه مباحث قرآنی مطرح شده طی هفته های گذشته درباره فضیلت ماه مبارک رمضان از منظر قرآن کریم سخنانی را مطرح و ضمن تفسیر آیه شریفه شهر رمضان الذی انزل فیه القرآن هدی للناس و بینات من الهدی و الفرقان گفت: از ویژگیهای این ماه نزول قرآن در این ماه پربرکت است.

وی ادامه داد: یکی از مباحث مهم در این ماه توجه و انس با قرآن است چرا که ماه مبارک رمضان بهار قرآن است. و یکی دیگر از خصوصیات ماه مبارک رمضان مضاعف شدن حسنات و محو سیئات می باشد.

خطیب جمعه قنوات در ادامه گفت: برای حفظ احترام ماه رمضان لازم است زبان و چشم و گوش را از حرام حفظ کنیم. ماه مبارک رمضان ماه صلح و آشتی و تمرین ساده زیستی است. ماه احیای نسل جوان و نجات آنها از تباهی و ماه صله رحم است.

حجت الاسلام موسوی قافله باشی در خطبه دوم نماز ضمن دعوت مجدد به رعایت تقوای الهی درباره مناسبتهای این هفته اظهار داشت: رحلت حضرت امام، آغاز رهبری مقام معظم رهبری و قیام تاریخی 15 خرداد و دستگیری حضرت امام توسط رژیم منحوس پهلوی، غبارروبی مساجد و آماده شدن جهت استقبال از ماه مبارک رمضان از مناسبتهای هفته در پیش رو می باشد.

وی در ادامه با اشاره به تعطیل شدن حج و محروم شدن حجاج ایرانی از این فریضه مهم اقدام رذیلانه حکومت سعودی را محکوم کردند.

حجت الاسلام موسوی در ادامه به اندیشه امام خمینی(ره) اشاره کرد و حضرت امام را فقیهی فرزانه، عارفی آگاه، فیلسوفی شجاع، ادیبی امین، مفسری بینا و سیاستمداری دانا دانستند.

امام جمعه موقت قنوات در ادامه به اندیشه سیاسی امام(ره) اشاره کرد و گفت: در اندیشه سیاسی ایشان سیاستمداری یک پیشه نبود بلکه وظیفه ای شرعی بود و شجره طیبه اندیشه اش از آبشخور فرهنگ قرآن سیراب می شد و اندیشه استقلال و خودباوری خدامحوری و رهایی بی قید و شرط از سلطه شوم استکبار جهانی به ویژه امریکا در اندیشه او موج می زد. و استقلال فکری خودباوری و خودکفایی را مایه استقلال می دانستند.

وی ابراز داشت: امام آزادی را بالاترین نعمتی می دانست که از طرف خدا به بشر اعطا شده است. دموکراسی را به معنای تحقق عینی حق سرنوشت دنیوی و دینی به معنای حضور حق در حیات فردی و اجتماعی می دانستند.

وی ویژگی دیگر حضرت امام(ره) را دشمن شناسی و استکبار ستیزی ایشان دانست و گفت: افشاگری و روشنگری در اندیشه امام مطرح است. اندیشه احیای حکومت اسلامی و اهمیت دادن به نقش مردم در حکومت اسلامی از ویژگیهای بارز تفکر سیاسی حضرت امام است. امام حکومت را وسیله ای برای اجرای احکام و اهداف اسلامی می دانست. در یک کلام امام(ره) حکومت را از مردم با مردم و برای مردم می خواستند.

امام جمعه قنوات در پایان اشاره ای به بیانات مقام معظم رهبری در سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام داشت و فرازهایی از سخنان ایشان را برای نمازگزاران بازگو کرد.

ارسال نظرات