خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه نینواگلستان؛
جعفر رعایتی گفت:در این ماهی که خداوند به بندگان عنایت ویژه داشته و زمینه هدایت و توبه بندگان رافراهم نموده لازمست تا در خود تغییر ایجادنماییم .
کد خبر: ۸۶۹۰۳۸۷
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان،صبح امروز مراسم افتتاحیه کلاسهای ماه مبارک رمضان در ستاد نینوا گلستان برگزار شد. در این مراسم جعفر رعایتی  ضمن تبریک فرا رسیدن این ماه گفت: این ماه فضیلتهای بسیاری دارد که از جمله آن می توان به نزول قرآن و شب قدر اشاره کرد که درک این شب سعادت را به همراه خواهد داشت.

رعایتی خاطر نشان کرد:روزه فقط بستن دهان و نخوردن و نیاشامیدن نیست بلکه روزه گرفتن به معنای رهایی جسم و روح از تمام آلودگیها و اتصال به قدرت لا یتناهی است.

وی در ادامه گفت: به گفته رسول اکرم(ص) بهترین عمل در این ماه چشم پوشی از گناهان است . در این ماهی که خداوند به بندگان عنایت ویژه داشته و شیاطین را در بند کشیده تا زمینه هدایت و توبه بندگان فراهم شود لازمست تا از خداوند منان طلب غفران کرده و در خود تغییر ایجاد کنیم تا مورد رحمتش قرار بگیریم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه نینوا خاطر نشان کرد:لازمه رسیدن به هدف این است که مقصد را بشناسیم ، این که از چه راهی باید برویم که به مقصد برسیم و مسیر را گم نکنیم مهم است وخداوند هم مسیر و هم مقصد را مشخص نموده است  لذا باید در جهت درست قدم برداریم و بهترین راه را انتخاب کنیم.وبهره برداری درست از این ماه می تواند ما را در رسیدن به مقصد کمک نماید.

درابتدای این مراسم نیزمسئول تربیت و آموزش عقیدتی سپاه نینوا گلستان در خصوص اهمیت ماه مبارک رمضان گفت: تنها ماه قمری که فقط یکبار  در قرآن آمده است این ماه است و نه تنها قرآن در این ماه بصورت یکجا در قلب پیامبر نازل شد.و بلکه کلیه کتب آسمانی از جمله انجیل ،تورات، صحف و زبور نیز بر پیامبران اولوالعزم  در این ماه نازل گردیده است.

وی در ادامه در خصوص علت نامگذاری این ماه به رمضان اشاره کرد و گفت: این ماه را از آن جهت رمضان گویند که گناهان را می سوزاند و انسان را پاک می کند.وخداوند در این ماه برای روزه دار دو هدیه مغفرت و اجرعظیم  در نظر گرفته است که روزه دار واقعی به آن خواهد رسید.

گنجی در ادامه به فواید روزه اشاره کرد و افزود:از دیگر فوائد روزه سلامت جسم و سلامت روان است و این امر امروزه در کشورهای غربی نیزمشاهده می شود که به وسیله روزه درمانی ازبسیاری از بیماریهاجلوگیری میگردد.

وی در پایان از برنامه های در نظر گرفته در این ماه توسط معاونت عقیدتی گفت و خاطر نشان کرد: برنامه های متنوعی در سطح ستاد و نواحی استان برنامه ریزی شده که از امروز این برنامه ها اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها