خبرهای داغ:
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد قزوین:

کانون های مساجد میزبان محافل انس با قرآن در ماه مبارک رمضان

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین از اجرای برنامه های قرآنی متعدد نظیر محافل انس با قرآن کریم در ایام ماه مبارک رمضان در کانون های مساجد این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۹۱۴۲۲
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹

حجت الاسلام علی رمضانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، بیان کرد: در ایام ماه مبارک رمضان قرار داریم و همه ما باید از این فرصت که خداوند متعال به ما داده استفاده کنیم تا بیشتر بهره را ببریم.

وی ادامه داد: ماه رمضان ماه نزول قرآن است و مساجد بهترین مکان برای انس با قرآن هستند و از همین رو برنامه های متعددی در این ایام توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد اجرا می شود تا جامعه ما به ویژه قشر جوان و نوجوانان با قران هرچه بیشتر انس گیرند.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین اضافه کرد: برگزاری بیش از 25 محفل انس با قرآن کریم توسط کانون های مساجد از جمله برنامه هایی است که در ماه مبارک رمضان با حضور قاریانی استانی در شهرستان های مختلف برگزار می شود.

وی عنوان کرد: برنامه دیگری که در ماه مبارک رمضان توسط کانون های مساجد اجرایی می شود برگزاری جزخوانی قرآن است که این امر در کانون های فرهنگی هنری سطح استان صورت می گیرد.

حجت الاسلام رمضانی اعلام کرد: برگزاری طرح ملی تلاوت نور در بیش از 400 مسجد استان و برگزاری دوره تفسیر کوتاه جز چهارم قرآن کریم در 12 کانون فرهنگی هنری از دیگر برنامه های قرآنی است که در ماه رمضان در مساجد اجرایی می شود.

وی توضیح داد: دوره تفسیر کوتاه جز چهارم قرآن کریم در 30 جلسه توسط ائمه جماعت برگزار می شود و در انتهای ماه رمضان در مرحله کانونی مسابقه ای برگزار و سپس آزمون استانی گرفته می شود و به برگزیدگان جوایزی اهدا خواهد شد.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین خاطر نشان کرد: فعالیت 38 مرکز خانه نور در سطح استان با محوریت برنامه های آموزشی قرآن کریم از جمله کلاس های حفظ، تجوید، روخوانی و روان خوانی و غیره از دیگر برنامه هایی است که در ایام ماه مبارک رمضان شاهد آن هستیم.

وی اعلام کرد: همچنین در این ایام تابلوی تلاوت نور به کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اهدا می شود تا مردم هرچه بیشتر با اجرای این طرح در مساجد آشنا شده و شاهد گسترش طرح تلاوت نور باشیم.

حجت الاسلام رمضانی یادآور شد: امیدواریم با اجرای برنامه های قرآنی متعدد در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، انس با قرآن در جامعه اسلامی بیش از پیش ترویج یابد و با ارتباط با این کتاب آسمانی رشد و پیشرفت را در زندگی خود رقم بزنیم.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها