خبرهای داغ:
به مناسبت ماه مبارک رمضان برگزار شد؛

درخت آرزوها منشأ اجابت نیاز کودکان/مسئولین نظاره گر نباشند

جشن رمضان با حواشی جالب وتامل برانگیری همراه با سنت حسنه کمک به نوع دوستان در بندرترکمن برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۹۱۵۹۶
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان ،سنت حسنه کمک به نوع دوستان در بندرترکمن از حال وهوای خاصی برخوردار است به نحوی که در این جشن خیرین کوچک وبزرگ برای کمک به هم نوعان خود حاضر وناظر بودند.
یکی از شاخص های این جشن درخت آرزوهاست که کودکان نیازمندوتحت پوشش کمیته امداد برای رسیدن به آرزوهای خود ،درخواستهای خود را نوشته ودرکیسه های کوچکی قرار داده برروی درخت آویزان می کنند تا به دست خیرین شهرستان گشوده شود تا به آرزوی خود برسند.
در این مراسم خیران کوچک وبزرگ اعلام امادگی کردند تا آرزوهای کودکان شهرستان را برآورده کنند یکی از خیرین خانم مظفری بانوی ترکمنی بود که هدف از کمک به محرومان را از دوران کودکی از پدرش اموخته بود وبا تعریف خاطرات خود از کودکی رسم کمک به همنوعان خودرا برای حاظرین بیان کرد.
وی از اینکه این حس ناب از پدر دراو برانگیخته شده بود بسیار خرسند و به آن افتخار می کرد و زبان خود را از بیان این حس ناتوان میخواند.خانم مظفری با برداشتن آرزویی از درخت آرزوها درخواست کودکی را مبنی بر داشته یک پنکه وخنگ شدن خانه انان در هوای گرم تابستان اجابت نمود.
خیر دوم آقای ایرای از فرهنگیان وساکن قره قاشلی بود که کمک به همنوعان را از زمان استقلال اقتصادی واستخدام شدن در حرفه معلمی آغاز کرده بود وبه آن عشق می ورزید.
وی برنامه های خیرین در 5پیکر را خاص ماه رمضان بازگو نمود و بیان کرد:خیرین این روستا با ایجاد انگیزه در همدیگر خود را برای انجام کارهای خیر همواره آماده کرده اند.ایرای افزود :برپایی سفره های افطاری برای مددجویان امداد روستایی واهدای سبدهای کالا جزو برنامه های همیشگی خیرین در روستای 5پیکر بود که همواره تا کنون به لطف الهی ادامه دار بوده وخواهد بود.
وی انتظار از مسولین را در جذب بیشتر مردم و ایجاد انگیزه برای کارهای خیر دانست و گفت: این قبیل مراسمات باید همواره سرلوحه کار مسولین قرار گیرد چرا که مسولین به عنوان مشوقان قوی برای ایجاد انگیزه کارهای مهم وبزرگی را می توانند انجام دهند که نباید از کنار ان به آسانی گذشت.
خیر دیگری که کوچکترین خیر این مراسم بود وبا مادر خود به جشن رمضان آمده بود کودکی بود که با شوروشوقی که داشت 2آرزو از درخت ارزوها را باز نمود تا خوشحالی خود را از کمک به هم سن وسالان خود بیشتر ابراز دارد.
اما درخواستهای وآرزوهایی که باز شد واقعا چه بود؟!به راستی خوردن غذای گرم وداشتن کرایه تاکسی ولباسهای نو برای پوشیدن در اعیاد چه حس خاصی برای انسان ایجاد می کند؟آری اگر همه انسانها همواره به کمک همنوعان خود بشتابند دیگر چنین آرزوها ودرخواستهای کوچکی را شاهد نخواهیم بود چرا که رسم مسلمانی کمک به همنوع است ومومن واقعی باید بداند که مال ودارایی انسان نوعی امانت در دست اوست که باید ضمن استفاده صحیح از ان موجب رضایت خاطر وخشنودی خداوند گار خویش شود.
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها