خبرهای داغ:
امام جمعه قنوات:

جهاد و روزه نشانه اراده انسان و حاکمیت خداوند بر زندگی انسان

امام جمعه قنوات گفت: جهاد و روزه هر دو با هم قرابت دارند و هر دو به قصد قرابت و تلاش در راه خدا، نشانه اراده انسان و حاکمیت خداوند بر زندگی انسان می باشد.
کد خبر: ۸۶۹۲۲۲۷
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام علی عادل پور در خطبه های نماز جمعه این هفته بخش مرکزی که در مسجد اعظم شهر قنوات برگزار شد، ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، پیرامون مبحث گذشته و بحث قرآنی استکبار ستیزی به آیه اول سوره احزاب اشاره کرد و گفت: این سوره در مدینه نازل شده و جریان جنگ خندق و جنگ احزاب را دنبال می کند، خدای تبارک و تعالی در اولین آیه از این سوره مبارک خطاب به پیامبر اکرم(ص) فرمودند: از خداوند پروا کن و از کافران و منافقان اطاعت مکن که خداوند دانا و حکیم است.

 خطیب جمعه قنوات با ذکر حدیثی از مولای متقیان افزود: ((حسن الخلق یورث المحبه و یوکده الموده)) خوی نیک، محبت بجای می نهد و دوستی را محکم می کند، خوی نیک و اخلاق زیبا اساس هر نیکی است.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص معرفی نماز جمعه به عنوان یک قرارگاه ابراز داشت: این قرارگاه یکی از ارکانش اخلاق می باشد و اخلاق نیکو می تواند محبت ها را فراوان و دوستی ها را محکم کند.

حجت الاسلام عادل پور ضمن اشاره به این حدیث از پیامبر گرامی اسلام(ص) که: روزه در گرما نوعی جهاد است، اظهار داشت: یکی از اهداف قرارگاه فرهنگی، جهاد و روزه می باشد جهاد و روزه هر دو با هم قرابت و خویشاوندی دارند، هر دو به قصد قرابت و تلاش در راه خدا، نشانه اراده انسان، حاکمیت خداوند بر زندگی انسان، اجتنناب و کنترل از غرایز حیوانی، انگیزه هدف مقدس صورت می گیرد که هردو به صبوری و استقامت نیاز دارند و هردو با یاد خدا و دعا و نیایش همراه است، هر دو عامل سلامتی، خودسازی و یاری دیگران است.

وی ضمن تاکید بر حرمت ماه مبارک رمضان ابراز داشت: شهر قم در دنیا قداست دارد و می بایست ساکنین این شهر و حومه احترام این سرزمین را بدانند و حرمت این شهر مقدس را به خصوص در ماه مبارک رمضان نگه دارند.

امام جمعه قنوات ادامه داد: شهر قم، دارالمومنین، دارالعبادات، دارالموحدین، دارالعلم، مدینه المومنین، مجمع انصار القائم، حرم اهل بیت(ع)، حجه علی البلاد، استراحتگاه مومنین، آشیانه آل محمد(ص)، مختار البلاد، البلاد ائمه و امان للخائفین می باشد.

وی در پایان به فرمایش دیگری از مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: ما جهاد اصغر را در دفاع متداول می دانیم و جهاد اکبر، جهاد با نفس است، جهاد اکبر یک معنا و مفهومش این است که مسلمانان مراقب باشند که به جبهه مسلمین و کیان اسلام حمله نشود و این مراد از جهاد کبیر می باشد((کل ظالم وکل جاهد و کل کافر و کل مشرکین و کل شیطان و کل جبار عنید))

ارسال نظرات