خبرهای داغ:
پیگیری ماجرای شرط برداشتن چادر برای شرکت در مسابقات شیمی:

شرط برداشتن چادر برای شرکت در مسابقات شیمی کشور!/ حیازدایی در مدارس به بهانه استانداردهای آزمایشگاهی

این دانش آموز پس از کسب رتبه نخست در مسابقات منطقه ای شهرستان های استان تهران و همچنین استان تهران به عنوان نفر اول مسابقات آزمایشگاه شیمی به مرحله کشوری این مسابقات راه یافت که در تماس تلفنی که از طرف مدرسه با ما گرفته شد درخواست حضور بدون چادر ایشان در این مرحله مسابقات به بهانه استانداردهای محیط های آزمایشگاهی شد.
کد خبر: ۸۶۹۲۳۲۹
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان به نقل از 598 در نخستین روز ماه مبارک رمضان خبر ممانعت از حضور دانش آموز برتر مدارس استان تهران در مسابقات آزمایشکاه شیمی مرحله کشوری به علت استفاده از حجاب برتر و درخواست برای برداشتن چادر به عنوان شرط پذیرش برای حضور در مسابقات مرحله کشوری شیمی در رسانه های کشور منتشر شد.

پس از انتشار این خبر حسن ساعی دهقان معاون باشگاه دانش پژوهان جوان در گفتگو با خبرگزاری تسنیم ضمن تکذیب این خبر بیان داشت که در لیست دانش آموزان حاضر در المپیادها دانش آموز دختری به نام فاطمه در دروس شیمی، زیست شناسی و نجوم نداریم.

در همین خصوص  در تماس تلفنی با خانواده این دانش آموز موضوع ممانعت از حضور ایشان در مسابقات کشوری شیمی را جویا شدیم که اظهار داشتند: فاطمه خانم پس از کسب رتبه نخست در مسابقات منطقه ای شهرستان های استان تهران و همچنین استان تهران به عنوان نفر اول مسابقات آزمایشگاه شیمی به مرحله کشوری این مسابقات راه یافت که در تماس تلفنی که از طرف مدرسه با ما گرفته شد درخواست حضور بدون چادر ایشان در این مرحله مسابقات به بهانه استانداردهای محیط های آزمایشگاهی شد.

ایشان در ادامه بیان داشتند: این درخواست در حالی مطرح می شود که دانش آموزان پسر و همچنین داورآن مرد نیز در این مسابقات حضور دارند و پذیرش این شرط به عنوان لازمه حضور در مسابقات مرحله کشوری درخواستی غیرمنطقی و خلاف عرف و قانون است.

وی در خاتمه بیان داشت: ما این موضوع را از اداره کل آموزش و پرورش شهرستان تهران هم پیگیری نموده ایم که متاسفانه هنوز به نتیجه ای نرسیدم و این درخواست و شرط عجیب مسئولین مربوطه در حالی است که فاطمه خانم با چادر در دو مرحله شهرستان و استانی شرکت کرده و توانسته رتبه اول را کسب نماید.
 
به دنبال انتشار این خبر و افزایش انتقادات از رفتار غیراخلاقی صورت گرفته جمعی از مسئولین مربوطه، برادر این دانش آموز در متنی که برای پایگاه 598 ارسال نمودع است از نتیجه دادن پیگیری های صورت گرفته خبر داد و نوشت: بعد از انتشار خبر ممانعت خواهر بزرگوارم از حضور در مسابقات آزمایشگاهی شیمی با چادر، جمعی از مسئولین دغدغه مدار شهرری مانند گذشته روحیه ی انقلابی خود را نشان دادند و با جدیت پیگیر مسئله شدند.

آنچه از پیگیری های ایشان حاصل شد وجود قانونی در مسابقات است که پوشیدن روپوش اجباری است و به تبع آن استفاده از چادر درست نیست. لکن در سالهای گذشته تلاش میشد مسابقات با تفکیک جنسیتی برگزار شود اما امسال با برگزاری به صورت مختلط و با حضور داوران مرد اتفاق خواهد افتاد.

مسئول مربوطه نیز در استان به جهت حفظ سهمیه ی خود شرط عدم استفاده از چادر یا جایگزینی را مطرح نموده است. این مسئله و اتفاقاتی از این قبیل شاید در مصداق خیلی مهم نباشد اما امتحانی است برای آزمایش روحیه انقلابی و اسلامی مسئولین مربوطه. که بحمدالله رئیس محترم آموزش و پرورش ناحیه دو ری و مسئول مربوطه در گروه شیمی و بازرسی و حراست آموزش و پرورش، فرمانده سپاه سیدالشهدا، و فرمانده سپاه ناحیه ری از مدال آوران این آزمایش انقلابی بودند که باید از این دغدغه دینی و روحیه جهادی ایشان صمیمانه تشکر نمود.

البته شاید بعضی از این مسئله سوء استفاده کردند و بعضی تکذیب کردند اما افرادی که دغدغه مدارانه و در راستای جهاد_کبیر به حمایت از انتخاب فاطمی دختران جامعه پرداختند یقینا مأجور خواهند بود.

امید که بار دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم و این حادثه نیز به خوبی به انجام رسد.
انتهای خبر/
ارسال نظرات
پر بیننده ها