رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی:

پروژه‌های نیمه تمام در استان مرکزی نیازمند هزار میلیارد تومان منابع اعتباری

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی گفت: نزدیک به 800 پروژه نیمه‌تمام در سطح استان مرکزی نیازمند هزار میلیارد تومان منابع اعتباری است.
کد خبر: ۸۶۹۳۵۲۴
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۱

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، رقیه یادگاری پیش از ظهر امروز در جلسه گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام را جزو اقدامات اساسی دولت دانست و اظهار داشت: دولت با استفاده از ظرفیت و منابع بخش خصوصی به دنبال اتمام پروژه‌های نیمه تمام است که این اقدام جزو اولویت‌دارترین کارهای دولت به شمار می‌رود.

وی افزود: یکی از وظایف شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی این است که از یک سو محیط کسب و کار برای فعالان اقتصادی فراهم شود و از سوی دیگر دولت در این راستا کوچک شود تا در این راستا توانمندسازی بخش خصوصی در ازای کوچک‌سازی دولت و کاهش سهم دولت در اقتصاد را داشته باشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی تصریح کرد: به منظور تکمیل هزاران پروژه نیمه‌تمام و با توجه نبود منابع لازم دولتی برای این امر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی مورد توجه قرار گرفته است تا بتوان این پروژه‌ها را با کیفیت بهتر و بیشتر و در زمان کمتری تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار داد.

یادگاری با اشاره به پروژه‌های نیمه‌تمام در سطح استان مرکزی گفت: در استان مرکزی نزدیک به 800 پروژه نیمه‌تمام وجود دارد که برای اتمام این پروژه‌ها هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است و بخش خصوصی به عنوان یاور دولت باید در زمینه استفاده از ظرفیت فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی گام بردارد و پروژه‌های نیمه تمام احصا شده را در اختیار این افراد قرار دهد.

وی راهکارهای دولت برای تسهیل در واگذاری این پروژه‌ها به بخش خصوصی را درخور توجه ارزیابی کرد و افزود: براساس ماده 27 قانون تنظیم الحاق دو به صراحت آمده که پروژه‌های جدید، نیمه‌تمام، تکمیلی، در حال بهره‌برداری، تعمیر و تجهیز، بخش خصوصی بدون اینکه هزینه‌ای پرداخت کند گاها در تمام این مراحل می‌تواند ورود پیدا کند و پس از بهره‌برداری با فروش محصول یا خدمات ارائه شده می‌تواند به شکل تقسیط هزینه‌های دولت را پرداخت کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی تصریح کرد: بخش خصوصی بدون اینکه هزینه‌ای پرداخت کند می‌تواند در اجرای پروژه‌ها مشارکت داشته باشد  در واقع دولت روش‌های بسیار سهل و آسانی در این ماده قانونی و آئین نامه در نظر گرفته است تا بتواند پروژه‌ها را به بخش خصوصی واگذار کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات