به همت بسیج مهندسین کشاورزی محقق شد

برداشت بیش از 10 تن گندم در شهرستان محلات/اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز در 13 پایگاه بسیج شهرستان محلات

مسئول بسیج مهندسی کشاورزی سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: طرح بسیج همگام با کشاورز در یکی از مزارع شهرستان محلات اجرایی شد و باعث شد که در زمینه تولید گندم این مزرعه به عنوان تولیدکننده نمونه استان با میانگین بالای 10 تن عملکرد انتخاب و به عنوان تولیدکننده برتر کشوری نیز معرفی شود.
کد خبر: ۸۶۹۳۹۹۳
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۴:۵۰

شاملو در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی، از اجرای موفق طرح همگام با کشاورز در روستاهای شهرستان محلات خبر داد و اظهار داشت: اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز در سطح شهرستان محلات در پایگاه‌های روستایی با حضور مربیان بسیج مهندسی، کشاورزان نمونه و اعضای پایگاه‌های بسیج روستاها اجرا شد.

وی افزود: در این طرح کارشناسان بسیجی با حضور در مزارع و کلاس‌های آموزشی آخرین یافته‌های علمی در حوزه کشاورزی را به کشاورزان ارائه دادند.

مسئول بسیج مهندسی کشاورزی سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: کارشناسان بسیجی در حوزه کشاورزی ضمن ارائه توصیه‌های فنی به کشاورزان در بازدیدهای علمی و ترویجی که از مزارع داشتند در کلاس‌های آموزشی کتب و نشریات آموزشی لازم را در بین کشاورزان توزیع کردند تا در این اقدامات آخرین یافته‌های علمی در حوزه کشاورزی را به کشاورزان ارائه شود.

شاملو با اشاره به تاثیرگذاری مثبت اجرای این طرح گفت: با این قبیل اقدامات در طرح بسیج همگام با کشاورز میانگین تولید بهره‌برداران به سمت و سوی تولیدکنندگان برتر افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: این طرح سال گذشته در مزرعه مهیار جوادی اجرایی شد به نحوی که در زمینه تولید گندم این مزرعه به عنوان تولیدکننده نمونه استان با میانگین بالای 10 تن عملکرد انتخاب و به عنوان تولیدکننده برتر کشوری نیز معرفی شد، میانگین تولید گندم در شهرستان محلات بین سه تا چهار تن بوده که با اجرای طرح شاهد افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی بودیم.

مسئول بسیج مهندسی کشاورزی سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: حضور فارغ‌التحصیلان و بهره‌برداران در قالب مربیان بسیج مهندسین و در قالب اردوهای یک‌روزه در طرح مبارزه با سِن گندم و اقدام به عملیات برداشت کمباین و برگزاری آموزش‌های مدرسه در مزرعه و ارسال پیامک‌های ترویجی در انتخاب و بهره‌وری شهرستان به عنوان تولیدکننده نمونه نقش داشته است.

شاملو با اشاره به برنامه‌‌ریزی‌های بسیج مهندسین در شهرستان محلات گفت: امسال 13 پایگاه روستایی را برای اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز در نظر گرفته‌ایم و طرح در حدود 50 مزرعه شهرستان محلات اجرایی خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امسال این طرح در سطح 30 روستای شهرستان محلات اجرا می‌شود که امیدواریم همچنان حضور بسیجیان در عرصه‌های تولیدی افزایش به بهره‌وری بخش کشاورزی کمک کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات