مدیر مرکز فقهی امام علی(ع) حوزه علمیه قم:

توجه به آیات قرآن بسیاری از مشکلات جامعه را برطرف می‌کند+تصاویر

مدیر مرکز فقهی امام علی(ع) حوزه علمیه قم گفت: تدبر در آیات قرآن کریم از گرایش افراد به آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند، قرآن راه‌گشای انسان‌هاست از این‌رو تمسک به قرآن کریم سبب نجات جامعه از گرفتاری‌ها و مشکلات می‌شود.
کد خبر: ۸۶۹۴۸۶۶
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۳

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، حجت‌الاسلام محمدی صبح امروز در کلاس "نورالمبین" پایوران سپاه ناحیه اراک که در حسینیه سپاه ناحیه اراک برگزار شد هدف از بعثت انبیاء را بحث هدایت انسان‌ها دانست و اظهار داشت: بحث هدایت و ضلالت از اهداف بعثت انبیاء است که آثار تربیتی و عقیدتی متعددی بر آن مترتب است.

وی افزود: هدف از رسالت انبیاء و تشریع قوانین الهی هدایت انسان‌ها در راهی که نهایت آن رستگاری و آسایش ابدی است، کتب آسمانی با تبیین تکالیف بشر که زمینه را برای راهنمایی او فراهم می‏کند یکی از منابع اصلی هدایت انسان به شمار می‌رود.

مدیر مرکز فقهی امام علی(ع) حوزه علمیه قم قرآن را کامل‌ترین و برترین نمونه کتب اسمانی برشمرد و تصریح کرد: کتب آسمانی با این که متعدد و در ظاهر مختلف به نظر می‏رسند، اما در طول و مکمل یکدیگر بوده که قرآن کامل‌ترین و برترین نمونه آن‌هاست.

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به آیات 44 و 46 سوره مائده گفت: قرآن کتب آسمانی امت‌های گذشته را به عنوان راهنمای بشر معرفی می‏کند آیه 44 سوره مائده «انّا انزلنا التوراة فیها هدیً و نور» و آیه 46 همین سوره «و آتیناه الانجیل فیه هدیً و نور» گواه این حقیقت است.

وی افزود: گاهی نیز قرآن یا کتب پیشین به عنوان وسیله گمراهی افراد بیان شده‏اند و توجیه آن چنین است که قرآن برای هدایت انسان و ایمان آنان نازل شده، اما موضع‌گیری و عکس‏العمل آنان در مقابل تعالیم قرآن موجب ازدیاد کفر آنان می‏گردد.

مدیر مرکز فقهی امام علی(ع) حوزه علمیه قم تصریح کرد: این عده زمانی که گسترش اسلام و نفوذ آیات قرآن را می‏بینند، از آن جا که اسلام را نپذیرفته‏اند، سعی می‏کنند در مقابل آن بایستند و مانع پیشرفت آن شوند از این‌رو از هدایت الهی و راهی که قرآن ارائه نموده فاصله می‏گیرند و در واقع کفرشان افزایش می‏یابد.

حجت‌الاسلام محمدی ادامه داد: گروهک تروریستی داعش نیز مصداق این مسئله هستند، هدایت انبیاء در عرض هدایت الهی نیست، بلکه در طول آن، به دستور خداوند و برخاسته از مصلحت‏اندیشی و لطف حضرت حق و مکمل هدایت باری تعالی است.

وی افزود: هر مسلمانی موقعی که قرآن می‌خواند باید به معانی آیات توجه کند، پیام آیه را بفهمد و خود را مخاطب کلام خدا بداند تا زمینه عمل به آیات قرآن کریم را در خود فراهم سازد راه درک اعجاز قرآن فهم قرآن است که قدم اول برای فهم، تدبر در آیات قرآن است.

مدیر مرکز فقهی امام علی(ع) حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: توجه به معانی قرآن باید در اولویت نخست قرار گیرد چراکه اگر به معانی قرآن توجه نشود، ایمان زیاد نخواهد شد و جامعه‌ای که ایمان داشته باشد در مقابل هر مشکلی ایستاده و منحرف نمی‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظرات